۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

شیخ یعقوب شمس:

کمک به بازسازی زیر ساخت‌ها،نقش مهمی در تقویت مقاومت فلسطین دارد

کمک به بازسازی زیر ساخت‌ها،نقش مهمی در تقویت مقاومت فلسطین دارد

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید از طریق مجامع بین المللی برای احقاق حق مردم فلسطین تلاش کنند، گفت: کمک به بازسازی زیر ساخت‌ها،نقش مهمی در تقویت مقاومت فلسطین دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش در وبینار دوم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: دین اسلام دینی است که بر همکاری میان مسلمانان تاکید دارد. قرآن کریم هم در آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» بر همین مسئله اشاره می‌کند.

وی افزود: مسئله فلسطین، زخم کهنه‌ای است که بر پیکره امت اسلامی وارد شده است، ظلمی آشکار که سالهاست ادامه دارد و وجدان بشریت را آزرده خاطر کرده است. امروز فلسطین به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های امت اسلامی نیازمند همکاری و اتحاد همه جانبه کشورهای اسلامی است.

شیخ شمس تصریح کرد: ملت فلسطین سال‌هاست در برابر ظلم و ستم بی وقفه‌ای که بر آنها تحمیل شده، ایستادگی کرده‌اند. وظیفه ما به عنوان یک مسلمان این است که از این مظلومان حمایت کنیم و برای برقراری عدالت در سرزمین‌های اشغالی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

امام جمعه اهل سنت کیش خاطر نشان کرد: همه ما فارغ از تفاوت‌های فرقه‌ای و ملی، مسلمان هستیم و دارای ارزش‌های مشترکی می‌باشیم که ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد؛ برای مثال اخوت اسلامی، عدالت، آزادی و مقاومت در برابر ظلم از جمله این ارزش‌ها هستند.

شیخ شمس با اشاره به آیه " إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ" گفت: برادری فراتر از هر قومیت و ملیت است. بنابراین برای دستیابی به این اهداف لازم است در اینجا به چند نکته کلیدی اشاره کنم: ۱- تقویت و همبستگی اسلامی، یعنی کشورهای اسلامی باید از اختلافات جزئی و تفرقه افکنانه پرهیز کنند و به سوی تقویت روابط خود گام بردارند. متأسفانه امروز جهان اسلام با چالش‌های جدی روبه رو است، مداخله‌های خارجی و سعی در تضعیف نهادهای اسلامی از جمله این چالش‌ها هستند.

وی افزود: دشمنان اسلام با بهره گیری از این اختلافات به دنبال تضعیف امت اسلامی هستند، بنابراین ما باید از طریق برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف و مشترک به تفاهم و اتحاد بیشتری دست یابیم. ما باید به گفت‌وگو و تعامل بین مذاهب اسلامی اهمیت دهیم و دنبال نقاط مشترک باشیم.

امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: راهکار دیگر، حمایت اقتصادی و انسانی از مردم مظلوم فلسطین و کمک به بازسازی زیر ساخت‌های این سرزمین است که می‌تواند نقش مهمی در تقویت مقاومت فلسطین داشته باشد.

وی افزود: همچنین ارسال کمک‌های پزشکی برای کمک به ملت فلسطین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بر ارائه لزوم کمک‌های مادی و معنوی به آنها تاکید کنیم. راهکار دیگر، تبلیغ و اطلاع رسانی است؛ با استفاده از شبکه‌های جمعی می‌توانیم برای اطلاع رسانی در برابر ظلم و نابرابری‌هایی که بر مردم فلسطین می‌شود، اقداماتی را انجام دهیم.

شیخ شمس با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید از طریق مجامع بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی برای احقاق حق مردم فلسطین تلاش کنند، گفت: ما باید صدای مظلومیت فلسطینیان را به گوش جهانیان برسانیم. باید نهادهای بین المللی اسلامی قوی و کارآمدی را ایجاد کنیم تا بتوانیم برای حل مشکلات جهان اسلام نقش موثرتری را ایفا کنیم.

امام جمعه اهل سنت کیش با اشاره به این موضوع که امروز باید با افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم، گفت: آینده جهان اسلام به دست ما مسلمانان رقم خواهد خورد، اگر به وحدت و همبستگی خود پایبند باشیم و از ارزش‌های مشترک اسلامی دفاع کنیم، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

کد خبر 6225776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha