۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲

فرماندار رشت خبر داد؛

اجرای ۶۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در رشت

اجرای ۶۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در رشت

رشت- فرماندار رشت از اجرای ۶۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: دوران دفاع مقدس سبب احیای هویت ما شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر یکشنبه در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: دستاوردها و پیشرفت امروز کشور را مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های خانواده معظم شهیدان هستیم.

فرماندار رشت به نقش آفرینی رزمندگان، جانبازان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس سبب احیای هویت ما شده است که بر همین اساس باید خاطرات هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی ۲۰ ماه طول کشید، گفت: پس از انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی و قطع ارتباط آمریکا با کشور ما پس از یک وقفه سرانجام در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی آغاز شد اما وقتی تاریخ و ماهیت جنگ را نگاه کنیم درمیابیم جنگ ما به گنج تبدیل شد.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای بزرگداشت ایام دفاع مقدس ادامه داد: باید با برگزاری برنامه‌های شایسته ضمن تجدید عهد با امام و شهدا، به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

عاشوری با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس بالغ بر ۶۰۰ عنوان برنامه و ۲۰۰۰ دیدار با خانواده معظم شهدا در شهرستان رشت برنامه ریزی شده و اجرا می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم دوران دفاع مقدس همیشه ماندگار شود و مبانی آن نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شود، در ادارات باید فضاسازی مناسب هفته دفاع مقدس صورت گیرد. باید زمینه حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای خاطره گویی فراهم شود.

کد خبر 6225788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha