۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

امام جمعه یزد:

کسب علم و اخلاق نیک راه هدایت جامعه است/ ضرورت عرضه خلاقانه دین

کسب علم و اخلاق نیک راه هدایت جامعه است/ ضرورت عرضه خلاقانه دین

یزد- امام جمعه یزد گفت: اگر بخواهیم در دل‌ها نفوذ کرده و جامعه را هدایت کنیم راهی جز علم آموزی و اخلاق نیک نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد که در آستان امامزاده سید جعفر محمد (ع) برگزار شد، گفت: راه و مسیر طلاب و روحانیون باید راه امام زمان (عج) و هدف هدایت مردم و جامعه باشد و برای رسیدن به این هدف مهم ابتدا باید خودمان از هدایت برخوردار شده تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره زمر می فرماید «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» مراد از یستمعون القول یعنی شنیدنی که همراه با تفکر و فهم باشد و لذا امام کاظم (ع) می فرماید این آیه همه بندگان را به تفکر و تعقل سفارش می کند.

امام جمعه یزد به سه اصل تدین، تفکر و تعقل اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه پیاده کردن سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل در جامعه است، با تدین روحیه الهی در افراد ایجاد و تقویت می شود، با تفکر است که انسان تمام برنامه ها و فعالیت ها را همراه با فکر و تأمل انجام می دهد و با تعقل است که انسان مسیر حق را از باطل تشخیص می دهد تا در مسیر زندگی دچار گمراهی نشود.

رییس شورای حوزه علمیه استان یزد بیان کرد: حوزه های علمیه باید با تفکر و نوآوری در برنامه ریزی ها و فعالیت های تبلیغی، دین را خلاقانه به مردم عرضه کرده و به دنبال کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی باشند.

وی ادامه داد: مبلغین دین باید با حضور در مدارس، مساجد و خانه ها با ملایمت و مهربانی در مورد احکام دین و معارف الهی با مردم صحبت کنند و نباید در این راه کوتاهی و کم کاری داشته باشیم.

آیت الله ناصری با بیان خاطراتی از امام راحل (ره) اظهار کرد: هنر حضرت امام (ره) این بود که اسلام و احکام الهی را در جامعه پیاده و اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق و رفتار خوب خود مردم عرب جاهلی را هدایت کرد ما نیز اگر بخواهیم در دل ها نفوذ کرده و جامعه را هدایت کنیم راهی جز علم آموزی و اخلاق نیک نداریم.

کد خبر 6225811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha