۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح زنجان آغاز شد

مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان گفت: مرحله استانی دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح زنجان با شرکت ۱۰۱ نفر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا انصاری در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: وظیفه اساسی قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه کمک به اشتغال پذیری آنان است و این اقدامات در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری برای کمک به اشتغال جوانان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های مهم امروز جامعه به ویژه خانواده‌هاست و جوانان در گذرگاه سربازی می‌توانند با طی کردن دوره‌های مهارت آموزی بعد از خدمت به شغل برسند، این اداره کل به این موضوع توجه ویژه کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: هر سرباز در طول خدمت علاوه بر آموزش یک رشته مهارت تخصصی، پنج رشته مهارت از شاخه مهارت‌های عمومی را نیز می‌تواند فرا بگیرد که پس از آزمون به قبول شدگان مدارک معتبری از سوی دستگاه‌های متولی آموزش اعطا می‌شود.

انصاری اظهار داشت: در همین راستا در سال گذشته اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سطح سازمان‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح استان برگزار شد تا سربازان کارآمد شناسایی شوند و با یکدیگر رقابت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به شیوه‌نامه برگزاری مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: آزمون علمی (کتبی-آنلاین) این مسابقات به صورت متمرکز امروز در حال برگزاری است و سپس شرکت کنندگانی که نمرات قبولی را کسب می‌کنند به مدت ۲ روز از ۲۵ تا ۲۶ شهریور در اردوی آماده سازی حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این افراد در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور در آزمون عملی شرکت می‌کنند که شرط قبولی کسب نمره ۶۵ به بالا از مجموع نصاب نمرات کتبی و عملی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: لیست حرفه‌های این مسابقات شامل برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسی توسعه دهنده Web با PHP ، اجرای نرم افزار اتوکت و کار با محیط کلی آن، عکاسی دیجیتال، تعمیر سخت افزار تلفن همراه، تعمیرکار سیستم‌های نظارت تصویری( دوربین مداربسته)، برقکار ساختمان، تعمیرکار خودروی سبک، تعمیرکار برق خودرو، سرویس کار خودرو، نصب و راه اندازی پکیج و شوفاژ دیواری، نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی، پنجره‌ای و اسپیلت، درب و پنجره ساز، پروفیل آهنی، آرایشگر و پیرایشگر مردانه، خیاطی مردانه، نانوایی سنتی، لواشی و آشپزی سنتی است.

کد خبر 6225844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha