۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

سفیر بلاروس در ایران:

روابط بلاروس و ایران دوستانه است

روابط بلاروس و ایران دوستانه است

ساری- سفیر کشور جمهوری بلاروس در ایران روابط بلاروس با ایران را در تمامی سطوح دوستانه و روبه پیشرفت بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمتری کالت سوف بعدازظهر یکشنبه در دیدار با رئیس علوم پزشکی مازندران روابط بلاروس و ایران را در تمامی سطوح دوستانه توصیف کرد و گفت: همکاری بین دو کشور سریع در حال پیشرفت است و توسعه در زمینه پزشکی یکی از این همکاری‌های ماست.

سفیر بلاروس با اشاره به این موضوع که از سال‌های گذشته نزدیک به هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه بلاروس تحصیل می‌کنند، به علاقه زیاد این کشور به توسعه روابط و همکاری بین کشورهای دیگر در زمینه‌های پزشکی، بهداشت و درمان خبر داد و افزود: یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در بلاروس وجود دارد و به نظرم خیلی عالی خواهد شد روابط علمی بین دو کشور توسعه یابد و ما آماده‌ایم و می‌خواهیم به طور مستقیم با دانشگاه‌ها همکاری کنیم.

وی ادامه داد: دو پیشنهاد دارم اول اینکه یک سند همکاری بین دو دانشگاه برقرار شود و دیگر اینکه از طریق ویدئو کنفرانس مسئولین دو دانشگاه در جریان وضعیت آموزشی هم قرار بگیرند.

دیمتری کالت سوف سفیر کشور جمهوری بلاروس در ایران با اظهار این مطلب که این دومین سفرش به استان مازندران است بر توسعه روابط و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6225849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha