۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۱۶۰ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران تحصیل می کنند

۱۶۰ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران تحصیل می کنند

ساری- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۱۶۰ دانشجو در رشته دکتری و فوق لیسانس در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد غلامی بعدازظهر یکشنبه در دیدار سفیر بلاروس در ایران ضمن خوش آمدگویی و اظهار امیدواری جهت برقراری ارتباط دوسویه در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقا و تعالی دو دانشگاه در حوزه‌های بهداشت و پیشگیری، درمان و آموزش، به ۵۰ سال قدمت آموزش پزشکی در استان مازندران و توسعه کمی و کیفی و پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۳۷ سال از تأسیس آن اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرسنل بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود دارد.

غلامی گفت: ۲۶ بیمارستان دانشگاهی در حوزه درمان استان فعال هستند که هفت بیمارستان پذیرش بیماران بین المللی دارند و ۲۲ شبکه بهداشت و ۱۱۰۰ مرکز جامع سلامت در سطح استان به مردم خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران باردار در استان به حداقل رسیده و مرگ نوزادان زیر یک سال هم به ۱۰ در هزار رسیده است و در توسعه و ارتقا کیفی رتبه‌های بین المللی در شانگهای و تایمز و در حوزه دانشگاه جوان هم رتبه ۶۵ در دنیا کسب کرده است، از فعالیت حدود ۶۰۰ عضو هیأت علمی و پذیرش دانشجو در ۱۲۹ رشته تخصصی و فوق تخصصی در مقاطع کارشناسی و ارشد خبر داد.

وی تاکید کرد: از اهداف پنج ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب دانشجویان بین المللی بوده که هم اکنون ۱۶۰ دانشجو در رشته دکتری و فوق لیسانس در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

کد خبر 6225864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha