۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خبرداد؛

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در قزوین

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در قزوین

قزوین- فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص و ۹۰۰ ریز برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری دفاع مقدس که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایام دفاع مقدس جریان محرم و عاشورای حسینی دارد و تمام شدنی نیست بلکه هرسال تازه‌تر از گذشته در جامعه راهگشا است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: امروز برادران اهل تسنن در تاریکی غزه می‌گویند که اگر نبرد ادامه پیدا کند به عاشورا منتهی می‌شود که این نشان می‌دهد جریان عاشورا زنده، تازه و به‌روز است و دفاع مقدس ما هم از این جنس بود.

وی با تأکید بر اینکه هرگاه به دفاع مقدس مراجعه می‌کنیم متوجه نسخه جدید آن می‌شویم افزود: سه ضلع ماندگار دفاع مقدس ایمان به خدا، رهبری امام عزیز و مردم عزیز بود که سبب پیروزی شد.

وی با تأکید بر اینکه ایمان به خدا باعث شد استقلال و ابروی ملت حفظ شود و تنها امام بود که توانست جنگ را تمام کند عنوان کرد: حضور مردم در هر شرایطی پررنگ بوده و هست و ما با تکیه بر سه ضلع مؤثری که سبب پیروزی دفاع مقدس شد می‌توانیم در نفاق ملی نیز پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه ما با دفاع مقدس هدف ساختیم و برنامه دادیم تصریح کرد: دفاع مقدس و اهدافش تمام شدنی نیست و جریان دارد، ما ابهت قدرت شرق و غرب را در جنگ شکستیم، در جریان دفاع مقدس توانستیم روی پای خود بایستیم و با اتکا به دفاع مقدس می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

رفیعی با اشاره به برنامه‌های دفاع مقدس سال جاری ابراز کرد: برگزاری نمایشنامه وعده صادق از ۲۸ شهریورماه در شهر الوند آغاز شده است، پنجم مهرماه میزبان سردار رحیم صفوی خواهیم بود و نمایشگاه اقتدار در صبحگاه سپاه با حضور ایشان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از برجستگان قزوین در دفاع مقدس، اجتماع پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مراسم رژه در ۳۱ شهریورماه، دیدار با امام جمعه قزوین، برگزاری یادواره‌های متفاوت در پایگاه‌ها، حوزه‌ها و ناحیه، برگزاری نشست تخصصی و نخبگانی و دیدار با خانواده شهدا سپاهی و بسیجی از دیگر برنامه‌های دفاع ما در دفاع مقدس خواهد بود.

این مسئول مطرح کرد: جریان دیدار با هزار ۷۶۰ خانواده شهدای سپاه طی ۱۰ روز از دستاوردهای بزرگ ما بود و در این ایام نیز دیدار با ۲۱۰ خانواده شهدا برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ایام دفاع مقدس از لوگوی ستاد کنگره شهدا رونمایی خواهد شد عنوان کرد: ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص و ۹۰۰ ریز برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد که وجه تمایز این برنامه‌ها با سایر مجموعه‌ها مردمی بودن آن است و مردم طراح، مجری و شرکت کننده این برنامه‌ها هستند و نقش سپاه در این بین تسهیلگری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه از پروژه‌های دفاع مقدس حمایت خواهد شد تأکید کرد: ما باید ارتباط با مردم را پیوسته و وابسته نگهداریم سپاه مشابه ماهی است که حیات آن در گرو دریای محبت مردم است و استمرار دفاع مقدس نیز اتصال به این دریا است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه خلاقیت و ابتکار کلید موفقیت دفاع مقدس بود گفت: آغاز سال تحصیلی بهترین فرصت برای هدایت و آدرس دهی دانش‌آموزان در خصوص آشنایی آنان با الگوهای دفاع مقدس است چنانچه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز توانستند آن‌چنان به رشد و تعالی برسند که به‌عنوان مسئول و فرمانده فعالیت داشته باشند و اگر این افراد الگوی دانش‌آموزان باشند دانش‌آموزان به قله‌های موفق از جمله استقلال علمی خواهند رسید و در نهایت زمینه اینکه کشور بتواند با امید و باور اداره شود در گرو مسیری است که معلمان و دانش‌آموزان ترسیم می‌کنند.

کد خبر 6225886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha