۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹

فرماندار اهواز:

نواحی آموزش و پرورش اهواز تیم های نظارتی داشته باشند

نواحی آموزش و پرورش اهواز تیم های نظارتی داشته باشند

اهواز - فرماندار اهواز گفت: اتمام حجت می کنیم که مدیران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش در اهواز برای نحوه فعالیت مدارس، تیم های نظارتی تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز با بیان اینکه در این جلسات باید مشکلات آموزشی خوزستان مطرح و حل شوند، بیان کرد: مسائل پشتیبانی مدارس باید یک بار برای همیشه حل شود، سالی یک بار این مسائل بررسی و پیگیری شود تا زمان بازگشایی مدارس با مشکل مواجه نباشیم.

فرماندار اهواز با اشاره به موضوع نظارت بر مدارس و اهمیتش گفت: از آنجایی که مساله آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس اهمیت دارد اتمام حجت می‌کنیم که نواحی چهارگانه تیم نظارتی برای مدارس در نظر بگیرند و به گونه‌ای نباشد که زمان بازرسی و سرکشی متوجه شویم کارهایی مثل نظافت، جمع‌آوری زباله، رنگ آمیزی و … انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اگر تیم نظارتی نباشد همچنان نارضایتی‌ها وجود دارد، تاکید کرد: تیم خبره نظارتی مدنظر، از مدارس بازدید داشته باشند و اگر مدیر مدرسه‌ای کار انجام نداده بود با آن برخورد شود، مسائل احصا و مرتفع شود.

فرماندار اهواز اظهار کرد: در خصوص پروژه‌هایی که در حال انجام است شهرداری‌ها و نواحی آموزش و پرورش زمان بندی مشخص کنند و بر اساس آن کار انجام شود چرا که اگر بخواهیم کارها را طبق روال پیش ببریم تا زمان بازگشایی مدارس کارهایی انجام نشده باقی خواهند ماند.

موالی زاده افزود: هر بخشدار ستاد مهر را جدی بگیرند به گونه‌ای که بین شهر و روستا تفاوتی وجود نداشته باشد. اینگونه نباشد که روستایی دورافتاده باشد و هنوز مدارس آماده بهره برداری آغاز سال تحصیلی نباشند و یا اینکه معلم نرود.

به گفته وی، تفاوتی بین مدارس شهری و روستایی وجود ندارد.

فرماندار اهواز کمبود معلم را خط قرمز خواند و گفت: از همین الان در خصوص این موضوع فکری اندیشیده شود، با دانشگاه فرهنگیان مذاکره صورت گیرد، استفاده از بازنشسته و ساعات بالاتر نیز مجوز داده شده است لذا این مساله واجب‌ترین کار شود و شرایط به گونه‌ای پیش نرود که روستاها و یا مناطق دور از معلم محروم باشند.

وی به ارتباط بین رؤسای نواحی و شهرداران مناطق اشاره و اظهار کرد: بین آنها ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد، البته مسائل شهر هم بسیار است لذا انتظار نداریم شهردار منطقه به مدارس سرکشی داشته باشد، می‌توانند معاونی را به عنوان نماینده انتخاب و مسئولیت کار را به آن واگذار کنند.

کد خبر 6225893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha