۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰

معاون دادگستری کل مرکزی:

جرایم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان قرار دارد

جرایم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان قرار دارد

اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مرکزی گفت: جرایم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان قرار دارد که مقابله با این مهم نیازمند تدابیر ویژه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن خیرمند روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فراهان اظهار کرد: موضوعات پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مختلف باید با رویکرد بومی گزینی دنبال شود و امروزه تردیدی نیست که یک نسخه واحد راه علاج در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

وی بیان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اقدام به تدوین سه سند در حوزه پیشگیری از سرقت، تصادفات، خشونت و خودکشی با لحاظ کردن شرایط اقلیمی شهرستان‌های استان کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: در مناطق شهری شهرستان فراهان، دوربین‌های کنترل سرعت وجود ندارد و این موضوع کمبودی است که انتظار می‌رود شهرداری‌های شهرستان به ویژه شهرداری فرمهین نسبت به هوشمندسازی معابر اقدام کند.

خیرمند با اشاره به اینکه جرایم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان قرار دارد، افزود: علی‌رغم تکلیف قانونی، شاهد بی‌نظمی و اهمال در برگزاری جلسات میزنماد شهرستان هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی گفت: فلسفه میز نماد برگزاری اورژانسی جلسات است چرا که گذشت زمان، باعث از دست رفتن فرصت در رفع آسیب می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان مکلف به برگزاری جلسات میزنماد با نمایندگان ثابت دستگاه‌های عضو است چرا که در رفع آسیب‌های پیرامون دانش‌آموزان، سیاست غیرقضایی در دستور کار است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: نبود اورژانس اجتماعی در شهرستان فراهان، رافع مسئولیت بهزیستی در مداخلات نیست اگرچه انتظار می‌رود پیگیری‌های لازم برای راه اندازی مرکز ۱۲۳ در شهرستان انجام شود.

خیرمند افزود: گزارش‌هایی در خصوص وقوع تخلفات در کمپ ترک اعتیاد شهرستان واصل شده که نیاز به پیگیری جدی متولیان دارد و در صورت عدم اصلاح وضع موجود، تغییر ساختار اداره کمپ نیاز است.

وی ادامه داد: افراد دارای اعتیاد هم، از شرافت و منزلت انسانی برخوردارند و کسی حق تعدی به آنان را ندارد و قرار نیست افرادی که وظیفه خدمات‌رسانی به مددجویان اعتیاد را دارند به دنبال سو استفاده از این قشر آسیب پذیر باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: به دنبال مچ گیری از دستگاه‌ها نیستیم و هدف این است که یاریگر دستگاه‌ها در انجام بهتر تکالیفشان در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب باشیم.

کد خبر 6225938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha