۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷

رئیس فدراسیون کوهنوردی و ورزش‌های صعودی جمهوری اسلامی:

استان مرکزی در کوهنوردی و سنگ‌نوردی پیشرو است

استان مرکزی در کوهنوردی و سنگ‌نوردی پیشرو است

اراک -رییس فدراسیون کوهنوردی و ورزش‌های صعودی جمهوری اسلامی گفت:استان مرکزی در کوهنوردی و سنگ‌نوردی پیشرو است و باید تلاش شود این موفقیت تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگارمهر، رضا زارعی بعدازظهر یکشنبه در نشست مجمع انتخاباتی رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی فدراسیون اظهار کرد: تمامی تلاش خود را برای جمع اوری زباله بکار می‌گیریم اما باید وجود معتقدیم افرادی که به این کوه می‌آیند آموزش دیده و زیر نظر باشگاه‌ها و مربی باشند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و ورزش‌های صعودی جمهوری اسلامی افزود: به طور میانگین سالانه قریب به ۳۰۰ هزار نفر در فصل تابستان از کوه فوجی‌یاما بالا می‌روند و زباله‌ها توسط متولیان امر جمع آوری می‌شود.

زارعی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۲۰ هزار نفر در سه ماه تابستان از دماوند بالا رفتند که این تعداد حضور کوهنوردان در فوجی‌یاما بیش از ۱۰ برابر دماوند است.

وی با بیان اینکه این فدراسیون در فصل تابستان چهار و نیم تن زباله تنها از جبهه جنوبی قله دماوند جمع آوری کرد، افزود: در این راستا ظرفیت‌سنجی برای قله دماوند داده شده که چه تعداد جمعیت و براساس چه شرایطی شرکت کنند اما استانداری مازندران برای اجرای آن تعامل و همکاری لازم را نداشتند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و ورزش‌های صعودی جمهوری اسلامی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌هایی که از سوی فدراسیون انجام شده جاده خاکی این مسیر باید بسته، واترها جمع شود و کوهنورد نیز تنها باید از ظرفیت پناهگاه بارگاه سوم بالا برود اما همکاری صورت نمی‌گیرد و ما رفتگر دماوند شدیم.

زارعی افزود: به همین منظور برای اینکه فدراسیون سوالی نداشته باشد، قصد دارند پایگاه آن را که متولی ورزش کوهنوردی است و از سال ۱۳۲۶ ایجاد شده، بیرون کنند.

وی افزود: طرح سیمرغ یک طرح گردشگری کوهستان و ایران‌شناسی است و ۲ قله از استان مرکزی نیز در این طرح گنجانده شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی در کوهنوردی و سنگ‌نوردی پیشرو بود و باید تلاش شود این موفقیت ادامه داشته باشد، افزود: قهرمان صاحب نامی در این منطقه پرورش یافته اند امیداست افزایش تعداد آنها باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود الله یاری در نشست مجمع هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی با کسب ۲۶ رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیأت انتخاب شد، همچنین پس از برگزاری این مجمع، دیواره سنگ‌نوردی مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، رئیس فدراسیون سه‌گانه، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی و مسئولان این استان افتتاح شد.

کد خبر 6225994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha