۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۰

استاندار هرمزگان تاکید کرد؛

لزوم ایمن‌سازی مسیرهای مشترک تردد دانش‌آموزان و شوتی‌ها

لزوم ایمن‌سازی مسیرهای مشترک تردد دانش‌آموزان و شوتی‌ها

بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس بر لزوم ایمن‌سازی مسیرهای مشترک تردد دانش‌آموزان و شوتی‌های سوخت بر در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر یکشنبه در نشست فوق‌العاده شورای آموزش و پرورش استان که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس مسائل متفاوتی پیش روی استان قرار دارد که اصلی‌ترین مسئله آماده شدن فضای فیزیکی مدارس است از این رو تمامی کلاس‌های درس و مدارس باید شرایط لازم جهت آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس گزارش اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، ممکن است برخی مدارس با تأخیر تکمیل شوند که البته بخش عمده عقب ماندگی‌ها در این قبیل پروژه‌ها ناظر به محوطه‌سازی است از این رو لازم است تمام فرمانداران بازدید از مدارس و بهسازی محیط مدرسه ولو به صورت موقت را در دستور کار قرار دهند تا مشکلی برای ورود دانش‌آموزان به مدارس وجود نداشته باشد.

استاندار هرمزگان گفت: طبق گزارشات اعلام شده تقریباً در هر شهرستان حدود ۴ الی ۵ مدرسه به آمادگی کامل نرسیده‌اند از این رو فرمانداران بایستی به مدارسی که احتمال می‌دهند تا یکم مهر آماده نشوند رسیدگی ویژه کرده و آماده کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان تأکید کرد: لازم است یک بسیج همگانی در کل استان برای بازگشایی مدارس آغاز شود و سه روز تعطیلات پایان هفته نیز روز کاری اعلام شود تا نارسایی‌ها در حوزه‌های آموزشی برطرف شود.

دوستی با اشاره به مدارس فاقد انشعاب آب و برق گفت: شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان تعهد کرده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل انشعابات مدارس را مرتفع کنند اما ضرورت دارد فرمانداران نیز به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی کنند چرا که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که دانش آموزان سال تحصیلی را در فضاهایی فاقد آب و برق آغاز کنند.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: ضرورت دارد پیرامون مدارس در سراسر استان علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت‌گیر نصب شود و خط‌کشی‌های عابر پیاده نیز انجام شود.

وی همچنین ایمن‌سازی مسیرهای تردد دانش‌آموزان مناطق روستایی که با محورهای پرخطر سوخت برها و شوتی‌ها تلاقی دارد را جزو تکالیف مهم فرمانداران برشمرد و گفت: لازم است تمهیداتی برای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در قالب شورای تأمین شهرستان و سایر دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اینکه در برخی مناطق روستایی و صعب العبور ناچار هستیم از خودروهایی چون وانت و نیسان برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استفاده کنیم، اظهار کرد: حتماً باید ایمن‌سازی و مناسب‌سازی این خودروها در دستور کار قرار گیرد.


کد خبر 6226036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha