۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۲۳

فرماندار گناباد:

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است

گناباد- فرماندار گناباد گفت: برخورداری از بیشترین سطح زیرکشت سماق در کشور از جمله مهمترین ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گناباد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیروزی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد عصر یکشنبه در هفتمین جشنواره سماق که در سالن شهید دکتر چمران این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی و شناساندن بیشتر محصول ارزشمند سماق برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد بررسی راهکارهای افزایش سطح زیر کشت سماق در منطقه و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: در این همایش جدیدترین مقاله‌ها و تحقیقات انجام شده درباره خواص غذایی و دارویی سماق نیز توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ارائه شد.

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است

فرماندار گناباد نیز در این همایش به ظرفیت‌های زیاد بخش‌های اقتصادی و کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: برخورداری از بیشترین سطح زیرکشت سماق در کشور از جمله مهمترین ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گناباد است.

رضا نصیری، ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی در بخش کشاورزی از جمله برای محصول سماق را ضروری دانست و تصریح کرد: با ایجاد و توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و دامی، رونق اقتصادی نیز در این بخش افزایش می‌یابد.

وی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی را موجب ارتقای جایگاه شهرستان گناباد در بازارهای رقابتی صادراتی داخلی و خارجی دانست.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان در این همایش در ادامه با حضور در روستای خانیک از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد از نزدیک از اراضی زیر کشت سماق و برداشت این محصول بازدید کردند.

کد خبر 6226144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha