۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۱۰

فرماندار شهرستان محلات تاکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای کاهش اضافه وزن دانش آموزان در مدارس

ضرورت برنامه ریزی برای کاهش اضافه وزن دانش آموزان در مدارس

محلات- فرماندار شهرستان محلات گفت: برنامه ریزی لازم در خصوص تغییر رویکرد و اصلاح سبک زندگی میزان اضافه‌ وزن دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترکیان عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان محلات اضافه وزن را معضلی جهانی دانست و اظهار کرد: کم بودن تحرک نسبت به تغذیه و نبود فرهنگ ورزش از دلایل این موضوع است.

وی با اشاره به صدور مجوز ۷ واحد پخت نان کامل در محلات، ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن محلات، تعدد فست‌فودها اجتناب ناپذیر است و با ایجاد سامانه صدور مجوزها، برخی موارد در آن رعایت نشده است همچنین برخی نکات ترافیکی آن رعایت نمی‌شود و مشکلاتی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

فرماندار محلات با تاکید بر تغییر رویکردها و توجه تمام خانواده به اصلاح سبک زندگی، افزود: می‌توان در صورت وجود امکان قانونی از ظرفیت بخشی از نمره درس تربیت بدنی برای تناسب اندام استفاده کرد و باید تلاش شود تا آمار اضافه وزن و چاقی در سال دیگر نسبت به سال جاری کاهش پیدا شود.

اسماعیل جیریایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات نیز در این نشست با اشاره به اقدامات گوناگون برای آغاز سال تحصیلی بانشاط، گفت: دستگاه‌هایی که می‌توانند با نگاه مثبت، خلاء‌های موجود را پوشش داده و همراه آموزش و پرورش باشند، مانند همیشه در کنار آموزش و پرورش باشند تا میزبانی خوبی از دانش‌آموزان داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات نیز در این نشست، اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و گفت: شهرستان محلات رتبه اول اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است به طوری‌که بیش از ۱۴ درصد دچار اضافه وزن و بیش از ۱۰ درصد دچار چاقی هستند.


مسعود مظلومی با بیان اینکه سبک زندگی در شهرستان و تعداد زیاد فست‌فودها و همجواری با مدارس، از دلایل این موضوع است، گفت: برنامه ایران اکو با مدیریت سازمان بهداشت جهانی در سطح دنیا در حال اجرا است که برنامه مدونی است و باید اذعان کرد که مدارس یکی از مؤثرترین نقاط برای اجرای این طرح در میان خانواده‌ها و مجاب کردن آنها است.

وی استان مرکزی را از استان‌های پیشتاز در عرصه نان کامل دانست و افزود: در شهرستان دلیجان ۲ واحد عرصه نان کامل وجود دارد اما در محلات هیچ واحدی راه‌اندازی نشده و محلات رتبه مناسبی در این زمینه ندارد.

کد خبر 6226167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha