۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۶

امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

وحدت مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است

وحدت مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است

بندرعباس- امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: مهم‌ترین نیاز جهان اسلام در عصر امروز وحدت است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ یوسف جمالی شنبه شب در آئین گرامیداشت هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: باید دست و دیده‌ی همه کسانی که گام و قدمی در راه وحدت و اتحاد جهان اسلام بر می‌دارند را بوسید چرا که مهم‌ترین نیاز جهان اسلام در عصر امروز وحدت است‌.

وی افزود: به حدی که جهان اسلام از اختلافات درونی و تنازعات رنج می‌برد از چیز دیگری رنج نمی‌برد و مطمئنم اگر موضوع اتحاد جهان اسلام تحقق کامل پیدا کند بحث توسعه، پیشرفت و تکنولوژی در کشورهای اسلامی کاملاً قابل حل خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تاکید کرد: اختلافات و تفرقه‌افکنی‌هایی که دشمنان انجام داده‌اند بلایی را بر سر جوامع اسلامی آورده است که منفعتش فقط به دشمنان رسیده است.

برای بهبود شرایط باید منیّت‌ها کنار گذاشته شود

شیخ جمالی بیان کرد: ما پتانسیل‌های بسیار زیادی داریم که بتوانیم شرایط خود را بهبود ببخشیم اما پیش شرط آن این است که منّیت‌ها و خود برتر بینی‌ها را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح ادامه داد: طبق آیات قرآن رسول گرامی اسلام (ص) سرور و رهبر مشترک همه ادیان الهی است و ما روی حضرت محمد (ص) اتفاق نظر داریم و از طرفی روی اصول اخلاقی اسلام نیز شیعه و سنی اتفاق نظر دارند که بایستی این اشتراکات تقویت شود.

مذاهب اسلامی باید با هم تعامل داشته باشند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس اصل عدالت و انصاف را جزو اصول اخلاقی مورد اتفاق شیعه و سنی دانست و گفت: ما باید با هم تعامل و تکافل اجتماعی داشته باشیم.

شیخ یوسف جمالی عنوان‌کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند متعال حتی با شیطان نیز به گفت‌وگو می‌پردازد اما گاهاً ما مسلمانان از اصل گفت‌وگو غافل می‌شویم.

مردم غزه مایه عزت مسلمانان هستند

وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه اظهار کرد: مردم غزه قهرمانان واقعی جهان اسلام هستند و باید از هر فرصتی برای یاد کردن از آن‌ها استفاده کنیم چرا که با کمترین تجهیزات و با توکل به خدا در مقابل امت کفر ایستاده و مایه عزت مسلمانان شده‌اند.

کد خبر 6226176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha