۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۵۱

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

سعادت در عمل کردن به توصیه‌های اخلاقی پیامبر(ص) است

سعادت در عمل کردن به توصیه‌های اخلاقی پیامبر(ص) است

همدان ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:به توصیه‌های اخلاقی پیامبر مکرم اسلام عمل کنیم قطعاً به سعادت بیشتری می‌رسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هر چه بیشتر پیغمبر (ص) در منزل شما، در ارتباطات اجتماعی شما و در ارتباط با همسر و فرزندان شما حضور داشته باشد و حرف‌های ایشان عملیاتی شود و به توصیه‌های اخلاقی او عمل کنیم قطعاً به سعادت بیشتری می‌رسیم.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم جشن بزرگ پیوند آسمانی پیامبراکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) بانوی مجاهد اسلام که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی، در مجتمع بوعلی‌سینا برگزار شد با تبریک ایام ربیع الاول اظهار کرد: پیامبری که امروز با حضرت خدیجه (س) ازدواج کرده، پیامبری است که انگیزه خلقت است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فلسفه خلقت را معنا کرده و با همه عظمت معنوی که در عالم دارد و حرکت انبیا برای رسیدن به این پیغمبر (ص) است، گفت: پیغمبر (ص) بهترین همسر برای حضرت خدیجه (س) بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه پیامبر (ص) به آقایان می‌فرمود شبیه‌ترین و قوی‌ترین شما از لحاظ ایمان به من پیغمبر (ص) کسی است که در منزل برای همسر و خانواده‌اش بهترین باشد، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) در رأس بسیاری از عبادت‌ها خوش‌اخلاقی با همسر را مطرح کرده‌است.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر (ص) مبنی بر اینکه مقدس‌ترین بنیانی که در عالم بنا می‌شود خانواده است، تصریح کرد: پیغمبر (ص) برای خانواده به معنای واقعی کلمه تلاش می‌کرد و دغدغه داشت.

آیت الله شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه ما باید به سنت‌های پیامبر (ص) در زندگی خود بیشتر توجه کنیم، عنوان کرد: هر چه بیشتر پیغمبر (ص) در منزل شما، در ارتباطات اجتماعی شما و در ارتباط با همسر و فرزندان شما حضور داشته باشد و حرف‌های ایشان عملیاتی شود و به توصیه‌های اخلاقی او عمل کنیم قطعاً به سعادت بیشتری می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر از پیامبر (ص) و توصیه‌های اخلاقی و ارزشی ایشان فاصله بگیریم باید از طلاق منحوس‌ترین حلال‌ها در جامعه، طلاق عاطفی و آسیب اجتماعی حرف بزنیم، مطرح کرد: تمام مشکلات از جایی نشأت گرفت که که توصیه‌های پیغمبر و اهل‌بیت را در زندگی کمرنگ کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعد از سال‌ها که حضرت خدیجه (س) فوت شده بودند وقتی پیامبر (ص) قربانی می‌کرد می‌فرمود اول سهم دوستان خدیجه را بدهید، ادامه داد: آن زمانی که در مکه کسی از پیغمبر (ص) حمایت نمی‌کرد حضرت خدیجه (س) بی‌دریغ حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) با بخشیدن همه دارایی خود همسر مطلوب پیامبر بود چرا که هیچ‌وقت در مقابل پیامبر خودش را ندید، عنوان کرد: اگر امروز ما مسلمان هستیم و اگر در دنیا حرفی از اسلام است مدیون مقاومت‌های حضرت خدیجه (س) است.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه اسلام، مسلمین و حقیقتی که امروز ماندگار است مدیون حضرت خدیجه (س) است، ابراز کرد: حضرت خدیجه (س) ثروتمندترین زن قریش بود که صفت‌های بزرگی داشت و در شعب ابی‌طالب به دلیل گرسنگی و سختی‌هایی که کشید از دنیا رفت و همه ثروت خود را به پای پیامبر (ص) برای ماندگاری اسلام هزینه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیامبر (ص) آسان کردن ازدواج بود، تصریح کرد: امروز سنت‌های غلط، مهریه‌های سنگین، و چشم و هم چشمی‌ها در ازدواج به ضرر زندگی جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید به سنت اسلام که ازدواج آسان است برگردیم، خاطرنشان کرد: سن ازدواج در استان بالا رفته که سنت غلطی است باید بدانیم که رشد علمی و درس خواندن منافاتی با ازدواج ندارد.

کد خبر 6226187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha