۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۰۲

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

کانون‌های خطر بسیاری در آذربایجان شرقی وجود دارد

کانون‌های خطر بسیاری در آذربایجان شرقی وجود دارد

تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های خطر بسیاری در استان وجود دارد که باید از حیث پدافند غیرعامل جدی گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی عصر یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، اظهار کرد: کانون‌های خطر بسیاری در استان وجود دارد که باید از حیث پدافند غیرعامل جدی گرفته شوند.

وی با اشاره به ابلاغیه سازمان پدافند غیرعامل برای تشکیل کارگروه ساماندهی مراکز پرخطر، افزود: مجموعه‌هایی مثل پالایشگاه، کارخانه‌های رنگ سازی و سایر مجموعه‌هایی که مشتقات نفتی در آن‌ها به کار برده می‌شود، خط آفرین بوده و باید الزامات پدافند غیرعامل در آن‌ها لحاظ شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: آتش سوزی در برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌های استان که گاهی رخ می‌دهد، نشان می‌دهد که باید پدافند غیرعامل در آن‌ها جدی گرفته شود.

محمدی با ابلاغ آئین نامه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به فرمانداران استان، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در سطح کشور و استان، راه خود را به خوبی پیدا کرده و موارد مربوط به آن در استان نیز مشابه کشور پیگیری می‌شود.

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تهدیدات متعدد پدافندی و به خصوص در بحث مسائل غیرطبیعی وجود دارد که باید تمهیدات و تدابیر مؤثر و هوشمندی در قبال آن‌ها اتخاذ شود.

مهراب داوری تاکید کرد: اولویت اصلی این است که دستگاه‌های حاکمیتی و مرتبط باید نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه باشند.

محمد بیگ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم با تاکید بر لزوم نهادینه سازی پدافند غیرعامل و آموزش عموم مردم درباره اصول اولیه آن از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی در راستای ارتقای امنیت و دانش افزایی خبر داد.

کد خبر 6226198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha