۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

امسال هیچ کلاس درسی در استان کرمان بدون معلم نخواهد بود

امسال هیچ کلاس درسی در استان کرمان بدون معلم نخواهد بود

کرمان_مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید در استان کرمان هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهاد شده مدارس غیردولتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع مجاز در استان کرمان ایجاد شود گفت: شهرهای کرمان، رفسنجان و بردسیر از طرح ایجاد مدارس غیر دولتی برای دانش آموزان اتباع مجاز استقبال کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۲ هزار دانش‌آموز اتباع مجاز در مدارس این استان مشغول به تحصیل هستند افزود: با مدیران مدارس که در زمینه ثبت نام دانش آموزان اتباع غیرمجاز بدون کد یکتا در مدارس اقدام کنند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید گفت: سال گذشته چهار هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس باز گردانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۹۲ درصد دانش آموزان کرمان به منظور دریافت کتاب‌های درسی خود در طول سال تحصیلی ثبت سفارش کرده اند.

رضایی، با اشاره به اینکه امسال حدود ۷۰ هزار کلاس اولی در استان کرمان راهی مدارس می‌شوند گفت: ابلاغ ۴۵ هزار معلم در استان کرمان صادر شده است.

رضایی، با بیان اینکه حدود ۶ هزار مدرسه در این استان وجود دارد گفت: مدارس عشایری نیز در ۱۷ شهرستان استان دایر است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر حدود هشت هزار معلم با برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش استان کرمان جذب شده اند گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ معلم نیز در کرمان بازنشسته می‌شوند که از این افراد به منظور تدریس در مدارس استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مهرماه سال جاری کمبود معلم در استان کرمان وجود ندارد افزود: هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود.

رضایی گفت: در حال حاضر ابلاغ ۹۴ درصد فرهنگیان در آموزش و پرورش استان کرمان صادر شده است.

رضایی، با بیان اینکه ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام طی سه سال اخیر در کرمان تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است افزود: طی سه سال گذشته عملیات اجرایی ۱۱۹ مدرسه نیز در استان کرمان آغاز شده که این مدارس بزودی تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶۹ مدرسه با همکاری نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان کرمان احداث شده که در اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 6226254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha