۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۲۲

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

مطالبات گندم‌کاران لرستانی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

مطالبات گندم‌کاران لرستانی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

خرم‌آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت مطالبات گندم‌کاران این استان تا پایان شهریورماه خبر داد.

جهانبخش دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: استان لرستان مجموعه‌ای از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه کشاورزی است.

رتبه هفتم لرستان در تولید گندم کشور

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی و اکولوژیکی لرستان این ظرفیت را برای ما فراهم کرده که از تولیدات متنوعی در زمینه کشاورزی، زراعی و باغی داشته باشیم، عنوان کرد: لرستان حدود ۷۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و میزان تولیدات زراعی و باغی این استان نیز حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از این میزان حدود ۳۲۰ هزار تن میزان تولیدات باغی و حدود دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن نیز میزان تولیدات زراعی استان است، افزود: امسال میزان خرید تضمینی گندم در لرستان به بیش از ۵۳۶ هزار تن تا کنون بوده است.

دولتشاه، بیان داشت: این عدد در سال گذشته کمتر از ۵۰۳ هزار تن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال بیش از شش هزار و ۴۰۰ تن تولید کلزا را در استان داشته‌ایم، ادامه داد: این عدد در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان رتبه این استان در تولید گندم در کشور را هفتم عنوان کرد و گفت: همچنین رتبه لرستان در تولید محصول کلزا در کشور بین ۱۰ تا ۱۴ است.

مطالبات گندم‌کاران و کلزا کاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

دولتشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار رکورد تولید بذر اصلاح شده در استان را شکستیم، تصریح کرد: در این راستا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن میزان تولید گندم بذر اصلاح شده استان طی امسال بوده است.

وی افزود: این عدد در سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن و سال ما قبل از آن نیز حدود ۱۸ هزار تن بوده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کل کمباین‌های برداشت محصول استان حدود ۴۲۰ دستگاه است و این عدد جوابگوی میزان تولید استان نیست، ادامه داد: این در حالی است که حدود هزار دستگاه کمباین مهاجر و از استان‌های دیگر برای برداشت محصولات طی امسال داشته‌ایم.

دولتشاه با اشاره به پرداخت کامل مطالبات کاملیناکاران لرستان، افزود: همچنین کل مبلغ خرید گندم تحویلی ما تا کنون طی امسال ۹ هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون ۵.۲ هزار میلیارد تومان آن پرداخت و ۳.۸ هزار میلیارد تومان دیگر آن باقی‌مانده است.

وی بیان داشت: مقرر شده که کشاورزان گندم‌کاری که تا پایان تیرماه گندم خود را تحویل داده‌اند، همه مطالباتشان را در پایان شهریورماه دریافت کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تأکید کرد: همچنین حدود ۶۰ درصد از مطالبات کلزا کاران استان پرداخت شده و ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6226283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha