۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۴

گزارش مهر؛

«خارگ» نماد وحدت شیعه و سنی/ اینجا وحدت و همدلی موج می‌زند

«خارگ» نماد وحدت شیعه و سنی/ اینجا وحدت و همدلی موج می‌زند

بوشهر- جزیره خارگ یکی از نمونه‌های بارز وحدت و همدلی بین اهل سنت و تشیع در ایران است، همدلی و برادری مردم در اینجا کم‌نظیر است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، حامد عرب زاده: جزیره خارگ به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در خلیج فارس و نزدیکی به منابع نفتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این جزیره نه تنها به عنوان یکی از مراکز مهم صادرات نفت ایران شناخته می‌شود، بلکه به دلیل تاریخچه طولانی خود، محلی برای تعاملات فرهنگی و مذهبی نیز بوده است. ‎

جزیره خارگ، واقع در استان بوشهر، یکی از نمونه‌های بارز وحدت و همدلی بین اهل سنت و تشیع در ایران است.

این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک و تاریخی خود، همواره محلی برای تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اهل سنت و اهل تشیع بوده است.

اهل سنت جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده‌اند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، این نشان از ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مردم این جزیره دارد.

لزوم تقویت وحدت اسلامی

امام جمعه اهل سنت خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای ایجاد همبستگی بیش از پیش مذاهب اسلامی در جهان است که با توجه به شرایط حساس کنونی جوامع اسلامی و ایجاد گروه‌های تکفیری و ضد دینی در کشورهای اسلامی ضروری است.

شیخ احمدرضا کنعانی افزود: دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه درصدد ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های اسلامی و ایجاد شکاف در امت مسلمان هستند که با حفظ وحدت و هوشیاری و بیداری اسلامی مسلمانان تمام فتنه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

«خارگ» نماد وحدت شیعه و سنی/ اینجا وحدت و همدلی موج می‌زند

امام جمعه اهل سنت خارگ تصریح کرد: خارگ از دیرباز به عنوان نماد وحدت ایران اسلامی شمار می‌رود.

وحدت عامل تعالی جامعه است

امام جمعه خارگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حوزه‌های وحدت مسلمین شامل توحید، قرآن، نبوت، اهل بیت علیهم السلام و کعبه و قبله است که با هوشیاری مسلمانان جهان به عنوان مؤلفه قدرت معرفی شده است.

حجت الاسلام محمود کارگر افزود: تنها عاملی که تعالی جامعه را تضمین می‌کند وحدت است و تفرقه عامل انحطاط بشریت و مسلمین خواهد بود.

حجت الاسلام کارگر خاطر نشان کرد: جهان استکبار با استفاده از گسل‌های قومیتی، مذهبی و … بر جهان حکمرانی می‌کند و انسان مسلمان باید از خود بپرسد آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در غرب آسیا چه می‌خواهند؟ قطعاً غیر از ایجاد تفرقه برای تسلط بر مسلمین پاسخی وجود ندارد.

وی گفت: امروز تکلیف شرعی هر مسلمانی است که مدافع مسلمانان مظلوم غزه باشد و نگاه وحدت آفرین در برابر دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست جهانی و اسرائیل غاصب عزای آنان را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خارگ یادآور شد: مردم شریف جزیره خارگ شکرگزار نعمت وحدت در طول سال هستند و حضور در جشن هفته وحدت، نمایشگاهی برای همه سال محسوب می‌شود.

همدلی کم‌نظیر در خارگ

محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی دوباره برای نمایش اتحاد و همدلی اهالی شریف شیعه و سنی جزیره راهبردی خارگ است، در سایه هم‌افزایی و انسجام همگانی و مشارکت حداکثری مردم باید به دنبال شور و نشاط در آئین‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته بود.

وی افزود: اهالی شریف دیار مقاومت از دیرباز تا به امروز در سایه وحدت و همدلی در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت زندگی و در محافل و مناسبت‌ها با اشتیاق شرکت کرده‌اند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: مسلمانان با گذشت زمان با افزایش ترفندهای شوم دشمنان به اهمیت مساله وحدت بیشتر پی می‌برند بنابراین باید با برگزاری برنامه‌های متنوع وحدتی هر سال بهتر از گذشته، اهداف و نقشه‌های پلید دشمن را خنثی کرد.

دشتی زاده گفت: یکی از برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وحدت، همدلی، اتحاد و انسجام جهان اسلام است.

خارگ نماد وحدت است

ناصری از اهل سنت جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امیدواریم هفته وحدت راه را برای هم افزایی، همدلی و همسویی همه مسلمانان هموار و موجبات خشنودی و رضایت خداوند متعال و رسول برحقش، یگانه منجی عالم بشریت را فراهم کند.

وی گسترش وحدت اسلامی را از مهمترین عوامل پیشرفت و پیروزی‌های متعدد جهان اسلام برشمرد و بیان کرد: هفته وحدت میراث گرانبهایی از معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

«خارگ» نماد وحدت شیعه و سنی/ اینجا وحدت و همدلی موج می‌زند

کریمی از اهالی اهل تشیع جزیره خارگ نیز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساله وحدت را به عنوان یک نیاز قطعی و مایه سربلندی مسلمانان و بهترین سلاح ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی می‌دانند.

وی افزود: اهل سنت و تشیع در جزیره خارگ در هشت سال دفاع مقدس جانانه از مرکز ثقل صادرات نفت و شریان حیاتی اقتصاد کشور دفاع کردند.

جزیره خارگ به عنوان نمادی از وحدت و همدلی بین اهل سنت و تشیع، نمونه‌ای بارز از مقاومت و اتحاد امت اسلامی است.

این وحدت و همدلی نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در تمامی برهه‌های مهم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده و همچنان به عنوان یکی از اصول اساسی این جزیره حفظ شده است.

کد خبر 6226305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha