۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴

مهر گزارش می‌دهد؛

سرعت مدرسه سازی در حاشیه بیرجند/خیرین شاگرد اول‌های مدرسه سازی

سرعت مدرسه سازی در حاشیه بیرجند/خیرین شاگرد اول‌های مدرسه سازی

بیرجند- با همت خیرین و اعتبارات دولتی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مدرسه سازی حاشیه شهر بیرجند رخ داده است که انعکاس به امید آفرینی در جامعه کمک می کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بارها و بارها از زبان مسئولان ارشد خراسان جنوبی شنیده‌ایم که شهر بیرجند به ویژه مناطق حاشیه نشین آن چون چهکند، امیرآباد و حاجی آباد و همچنین مهر شهر با کمبود مدرسه و فضای آموزشی رو به رو است.

وجود مدرسه‌های شلوغ و دو شیفته نیز کیفیت آموزش را پایین می‌آورد و فاصله زیاد مدرسه دانش آموز منزل نیز سختی‌های زیادی به همراه دارد و از همین رو همکاری مشترکی برای رفع این مشکل با همکاری خیرین و نوسازی و تجهیز مدارس به وجود آمد.

یک گروه از خبرنگاران خراسان جنوبی در یکی از آخرین روزهای تابستان که هوا رنگ و بوی اول مهر را به خود گرفته است به بازدید از برخی از پروژه‌های آموزشی در شهر بیرجند رفتند تا از نزدیک فعالیت‌های مرتبط با این موضوع را مشاهده کنند.

سرعت مدرسه سازی در حاشیه بیرجند/خیرین شاگرد اول‌های مدرسه سازی

مدرسه ۶ کلاسه حاجی آباد آماده حضور دانش آموزان

ابتدا به بازدید از یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای حاجی آباد از مناطق حاشیه شهر بیرجند می‌رویم، مدرسه‌ای که به نام امام علی (ع) نامگذاری شده است و در مهر امسال پذیرای دانش آموزان خواهد بود.

بنا به گفته پیمانکار تنها آسفالت حیاط مدرسه مانده است که تا روز اول مهر ماه به پایان خواهد رسید.

ماشین آلات ساختمان سازی و … به شدت مشغول فعالیت بودند تا در روز اول مهر ماه دانش آموزان در این مدرسه حضور داشته باشند. مدرسه‌ای دو طبقه که برای آزمایشگاه نیز فضایی در نظر گرفته شده بود.

حامد رخسار پور، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر معضل ما در زمینه کمبود مدرسه حاشیه شهر بیرجند از جمله حاجی آباد و امیرآباد است که از سال گذشته برنامه ریزی هایی انجام شد تا پروژه‌های مدرسه سازی این مناطق زودتر به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه امام علی حاجی آباد که مهر امسال به بهره برداری می‌رسد در سال گذشته در حد اسکلت بود که یک خیّر از اهالی محل آن را تا این مرحله رسانده بودند و با مشارکت یک خیّر دیگر و اعتبارات دولتی به اتمام رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: این مدرسه ۷۵۰ متر مربع و در دو طبقه با اتاق بهداشت، نمازخانه و بهداشت و اتاق مدیریت و…ساخته شده است.

سرعت مدرسه سازی در حاشیه بیرجند/خیرین شاگرد اول‌های مدرسه سازی

رخسار پور با اشاره به اینکه کل هزینه این پروژه ۱۳ میلیارد تومان است، یادآور شد: یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر در همین حاجی آباد تا اوایل آبان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برای تجهیز این مدرسه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

نام نیک یک خیر

پروژه بعدی که خبرنگاران از آن بازدید کرد پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای بود که یک خیر محترم (مرحوم دکتر گنجی) برای ساخت آن قول و تعهد همکاری داده بود که فرصت آن را نیافت که خود پایان کار را ببیند و آسمانی شد.

رخسار پور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه این مدرسه اسکلت فلزی پیچ و مهره است و احداث این مدرسه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی به این پروژه اختصاص یافته و از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است و در صورت اجرای تعهد خیر (وراث مرحوم گنجی) تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: سال گذشته احداث پنج مدرسه ۶ و ۱۲ کلاسه در چهکند، شمس آباد، حاجی آباد، دستگرد و… آغاز شده است و سعی بر اجرای معماری ایرانی، اسلامی در مدارس است.

مدرسه‌ای با امکانات به روز

پروژه بعدی که خبرنگاران از آن بازدید کردند آموزشگاه دکتر داریوش گنجی (شماره ۷) بود. مدرسه‌ای به مساحت هزار و ۷۰ کیلومتر مربع که با هزینه‌های خیرین و دولتی به نتیجه رسیده بود و وقتی خبرنگاران از این پروژه بازدید می‌کردند، متولیان مدرسه در حال توزیع کتاب‌های درسی بودند.

مدرسه‌ای بسیار زیبا در دو طبقه که همه امکانات مورد نیاز یک واحد آموزشی از جمله نماز خانه، آموزشگاه و.. برای آن در نظر گرفته شده بود و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به سرانجام رسید و گامی برای کاهش مشکلات آموزشی مناطق حاشیه‌ای شهر بیرجند برداشت، مدرسه‌ای که کلاس‌هایش با نام شهدا نام گذاری شده بود.

بعد از این بازدید از مدارس از سالن چند منظوره شهیدین قاسمی مهر شهر بازدید کردیم و سالن تقریباً آماده شده و آماده حضور دانش آموزان بود.

سالن چند منظوره برای افزایش نشاط دانش آموزان

سالن چند منظوره شهیدین قاسمی در مساحت ۶۰۰ متر مربع با اعتبار دولتی بالغ بر ۸ میلیارد تومان احداث شده و تنها کفپوش آن مانده است.

گفتنی است در این بازدید محمد جواد روشن دل معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در طول سال مالی گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس استان در هفت گروه کالایی هزینه شد.

وی با بیان اینکه به زودی ۳۶ خودرو در قالب کاروان تجهیزات مدارس به‌صورت نمادین توزیع می‌شود، افزود: این اقدام با نیازسنجی‌های صورت گرفته و رشته‌های جدید برای هنرستان و رشته‌های فنی و حرفه‌ای خریداری شده است.

روشن دل اعتبارات هزینه شده برای تجهیز آموزشی و کمک آموزشی را بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب سیستم هوشمندسازی، میز و… عنوان کرد و گفت: طرح شهید عجمیان نیز در شهرستان‌های نهبندان، درمیان، عشق آباد، سربیشه، زیرکوه اجرا شد.

کد خبر 6226388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha