۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

۳۳۰ هزار دانش‌آموز در یزد سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

۳۳۰ هزار دانش‌آموز در یزد سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

یزد- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز در دو هزار فضای آموزشی بخش دولتی و غیر دولتی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

محمدکاظم رحیمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مقطع ابتدایی، ۱۳۷ هزار دانش آموز، مقطع متوسطه اول ۶۰ هزار و ۷۰۰ دانش آموز، مقطع متوسطه دوم ۲۴ هزار دانش آموز و همچنین رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش ۲۵ هزار و ۸۰۰ دانش در مدارس دولتی به کلاس های درس وارد می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های وزارت و همچنین اداره کل آموزش و پرورش امیدواریم بتوانیم فرایند تعلیم و تربیت را در استان به نحوی ساماندهی و سازماندهی کنیم تا علاوه بر اینکه خانواده ها به انتظارات خود دست پیدا می کنند، زمینه های تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را هم فراهم کنیم که این مهم همراهی و همگامی خانواده ها را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد برگزاری جشن غنچه ها و استقبال از دانش آموزان پیش دبستانی، جشن شکوفه ها ویژه پایه اولی‌ها، جشن جوانه ها ویژه پایه هفتمی ها را از جمله برنامه های بازگشایی مدارس اعلام کرد و گفت: روز یکشنبه اول مهرماه با به صدا در آمدن زنگ مقاومت و ایثار، سال تحصیلی جدید رسماً در همه مقاطع و پایه ها شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: ظهر روز اول مهر نیز با توجه به تاکیدی که بر روی نمازجماعت مدارس وجود دارد، طنین بانگ توحید با اجرای برنامه مِهر بامُهر شروع خواهد شد و همچنین با حضور دانش آموزان مدارس استثنایی شروع سال تحصیلی این مدارس با زنگ مهر و مهرورزی در روز دوشنبه دوم مهرماه را خواهیم داشت.

رحیمی نژاد، هدف از برنامه های اعلامی را یادآوری و بیان و نشان دادن اهمیت این اتفاق یعنی آغاز بکار مدارس و شروع جنب و جوشی که منتهی به رشد و تعالی و پیشرفت دانش آموزان و فرزندان ما می شود، بیان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه رسالت این نهاد و حق فرزندان این مرز و بوم است، و اسناد بالادستی آموزش و پرورش در این رابطه مشخص کرده، با همت عوامل درگیر فرایند تعلیم و تربیت که شامل خانواده، مدرسه و دانش آموز می‌شود، دست پیدا کرده و جایگاه استان را در همه مقاطع و ساحت ها با شکلی برتر حفظ کنیم.

کد خبر 6226427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha