۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸

یک مدار گرد کشف کرد؛

رصد ایموجی‌های خندان روی مریخ

رصد ایموجی‌های خندان روی مریخ

تصاویر جدیدی از مریخ نشان می دهد سطح بایر آن زمانی مملو از آب بوده و احتمالا حیات در آن وجود داشته است. در این تصور ذخایر نمک به شکل ایموجی های خندان دیده می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس(TGO) تصاویری خارق العاده از مریخ ثبت کرده که سطح لم یزرع آن را نشان می دهد.

این تصاویر به محققان سازمان فضایی اروپا کمک کرد تا ذخایر چند میلیارد ساله کلراید را به شکل ایموجی های خندان روی سیاره بیابند. سازمان فضایی اروپا در این باره نوشت: گاهی اوقات ذخایر نمک روی مریخ به شما لبخند می زنند.

محققان از مدت ها قبل سعی در یافتن نشانه های حیات روی سیاره سرخ و فراتر از آن دارند. اکنون شواهد جدید از جمله تصاویری از مریخ گذشته مملو از آب آن نشان دهنده وجود رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس هایی روی مریخ در ۲ تا ۳ میلیارد سال قبل است.

در همین راستا آنها اخیرا تصاویری از مواد معدنی درخشان در دهانه های مریخ در اینستاگرام منتشر کرده اند. به طور معمول این ویژگی ها با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده نیست اما سیستم CaSSIS مدارگرد توانست نشانه هایی از نمک روی دهانه منطقه ترا سیرنوم رصد کند.

این شاخص ها مربوط به گذشته پر از آب مریخ هستند و احتمالا نشان دهنده آخرین باری هستند که منطقه مملو از آب بوده است.

هاله بنفش رنگ نیز از این نظریه پیروی می کند.

کد خبر 6226463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha