۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲

کارشناس هواشناسی به مهر اعلام کرد؛

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز جمعه

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز جمعه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رگبار باران و رعدوبرق در نواحی مختلف کشور تا پایان هفته تداوم خواهد داشت، گفت: امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور) در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی گاهی رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت و بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود و افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان روی می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور) با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق روی می‌دهد. به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در روز چهارشنبه (۲۸ شهریور) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما روی خواهد داد و روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه (۳۰ شهریور) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد و فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6226502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha