۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد؛

رتبه برتر آموزش وپرورش کرمان در برگزاری دوره توانمندسازی دبیران

رتبه برتر آموزش وپرورش کرمان در برگزاری دوره توانمندسازی دبیران

کرمان_مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه اول کشوری این اداره کل در برگزاری دوره‌های توانمند سازی و کارگاه‌های آموزشی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رضایی، روز دوشنبه با بیان اینکه عامل اصلی در کیفیت بخشی و توسعه حرفه‌ای معلمان، برگزاری دوره‌های توانمند سازی و توان افزایی دبیران است گفت: اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در برگزاری کمی و کیفی دوره‌های توانمند سازی و کارگاه‌های آموزشی در سال تحصیلی رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی افزود: به استناد فعالیت ۸ از برنامه ۲۷ سند تحول بنیادین و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، دوره‌های توانمند سازی دبیران به صورت مدرسه‌ای، قطبی و استانی با شرکت تمامی معلمان در گروه‌های درسی مختلف برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: توسعه حرفه‌ای موجب افزایش مهارت‌ها، دانش‌ها و نگرش‌های معلم می‌شود و این یادگیری مداوم عملکرد معلم را در کلاس درس بهبود می بخشد و موجب می‌شود وی در مواجهه با مسائل و مشکلات کلاس و برای رفع و حل آنها تصمیم گیری شایسته‌تری داشته باشد.

رضایی، گفت: شرکت در این دوره‌ها برای دبیران با سابقه کمتر از ۱۰ سال در سال تحصیلی جاری الزامی است و با توجه با اینکه در سال تحصیلی جاری علاوه بر پایه دوازدهم، دروس پایه دهم و یازدهم هم در نوبت دوم به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار شده است، برگزاری دوره توانمندسازی در راستای ارتقای نمره امتحانات نهایی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه با اینکه ارتقای کیفیت فرآیند آموزش و یادگیری، نیازمند معلمان توانمند و تمام ساحتی است، شهرستان‌ها و مناطق به نحوی برنامه ریزی کنند که اثربخشی این دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی را در کف میدان مدرسه و بر روی دانش آموزان مشاهده کنیم.

کد خبر 6226527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha