۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۴۷۰ مرکز پیش دبستانی در زنجان فعال است

۴۷۰ مرکز پیش دبستانی در زنجان فعال است

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان حاضر شدند، گفت: در زمان حاضر ۴۷۰ مرکز پیش دبستانی در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی صبح دوشنبه در جشن غنچه‌ها در پیش دبستانی امام حسن مجتبی (ع) شهر زنجان، با بیان اینکه نوآموزان سرمایه‌های کشور هستند و دغدغه ما توانمندی این نسل برای آینده کشور است، گفت: امسال ۱۵ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان زنجان حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ مرکز پیش دبستانی در سطح استان فعالیت دارند، ابراز کرد: دوره پیش دبستانی بخشی از نظام آموزش و پرورش بوده که با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضور در رده‌های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: دوره پیش دبستانی مقدمه و مقومی برای ورود به مقطع ابتدایی است و از این رو درخواست ما از خانواده‌ها این است که همراهی و هماهنگی لازم را در این خصوص با مراکز پیش دبستانی داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش دوره پیش دبستانی برای کودکان باعث یادگیری مفاهیم آموزشی و پدید آوردن محیطی خوشایند و پیشگیری از پیامدهای شکست آنان در مدرسه می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به هدف سازمان ملی تعلیم و تربیت که امروز نوآموزان وارد این فضا شده‌اند، ادامه داد: به هر میزان که کودکان ابتدایی قوی باشند بر اوج قله‌های علمی جایگاه خوبی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با تاکید بر مسائل مورد نیاز در جامعه، خاطرنشان کرد: امروز در برهه‌ای از زمان و شرایط مهین قرار داریم که توجه به خانواده، توجه به فرزندآوری یکی از مسائل مهم در جامعه امروز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه خطاب به مسئولین آموزش و پرورش گفت: از همکاران آموزش و پرورش خواهشمند که نسبت به موضوعات برنامه‌های آموزشی، تربیتی، سرگرمی، انتقال محتوا و ارزش دقت لازم را داشته باشند اگر در این زمینه غفلتی صورت بگیرد بسیاری از لطمات که از قبل بوده استمرار خواهد داشت.

این مقام مسئول خطاب به والدین نوآموزان گفت: موضوع مهم این است که پیش‌دبستانی صرفاً یک فضای آموزشی مطلق نیست شاید بعضی از مفاهیم آموزشی در پیش‌دبستانی برای کودکان مطرح شود اما شما دنبال آموزش در پیش‌دبستانی نباشید، آموزش در زمان خود یعنی شروع پایه‌اول ابتدایی و دوازده سالی که خواهیم داشت باید صورت بگیرد و ما پیش دبستانی‌ها را برای ورود به مرحله آموزشی آماده خواهیم کرد.

وی گفت: دوره پیش دبستانی ویژه گروه سنی سه تا ۶ سالگی است که در آن به کودکان مطالب مورد نیاز برای ورود به مدرسه به زبان هنر و بازی آموزش داده می‌شود.

کد خبر 6226541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha