۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند:

۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد

۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد

دماوند- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند با بیان این که سه هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد، گفت: از این تعداد ۸۸۰ موقوفه و دو هزار و ۶۰۰ رقبه است.

محمدرضا ثمری بازسازی بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله (ع) و عبیدالله (ع) دماوند تا اواخر سال جاری به پایان می‌رسد و افزود: بازسازی این بقعه متبرکه شروع و قرارداد پیمانکار تنظیم شده است و طی شش الی هفت ماه آینده مرمت این بقعه متبرکه به پایان می‌رسد، کار مرمت دیگر بقاع متبرکه دماوند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: متأسفانه تعدادی از بقاع متبرکه دماوند طی سال‌های متمادی به علت عدم رسیدگی تخریب شدند و یا در آستانه تخریب قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند از برگزاری جلسات متعدد با رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند خبر داد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی استان تهران بارها در دماوند حاضر شده و از بقاع متبرکه بازدید کردند.

وی گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد، که در ۸۰ موقوفه و دو هزار و ۶۰۰ رقبه است، که پراکنده بوده و مدیریت آنها سخت است، در همین دماوند باغات فراوانی داریم، که متصرف دارد، اما عرصه و اعیان وقف است و باید با مزایده واگذار شود.

کد خبر 6226557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha