۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱

یک هفته مانده به بازگشایی مدارس؛

مقاوم سازی مدرسه دخترانه «فردوسی» پردیس؛شاید وقتی دیگر

مقاوم سازی مدرسه دخترانه «فردوسی» پردیس؛شاید وقتی دیگر

پردیس- وضعیت مقاوم سازی مدرسه دخترانه «فردوسی» پردیس یک هفته مانده به بازگشایی مدارس نامشخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرسه نوساز دخترانه «فردوسی» در فاز ۳ پردیس که به علت رانش زمین و نبود ایمنی و ریزش بنا در سال ۱۴۰۱ تعطیل شده پس از گذشت دو سال همچنان میزبان دانش‌آموزان نخواهد بود.

پیمانکار مقاوم سازی مدرسه دخترانه «فردوسی» شرکت عمران پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مدرسه دخترانه «فردوسی» پردیس اظهار کرد: به تازگی کار مقاوم سازی مدرسه را در دست گرفته‌ایم و تلاش داریم، هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم.

وی گفت: ما از ۱۵ روز پیش کار مقاوم سازی را شروع کردیم، اما بحث مقاوم سازی پروژه‌ها از موارد بسیار خاص و پر اهمیت است، در حال حاضر در مرحله پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد هستیم و طبق برنامه زمانبندی اگر به معارض برخورد نکنیم، بتوانیم مدرسه را به دانش آموزان تحویل دهیم.

مختاری افزود: زمان اتمام مقاوم سازی بستگی به تأسیسات، معارضین، شبکه‌ها و تجهیزاتی که از زیرزمین در این مدرسه عبور کرده‌اند، دارد و زمان قطعی اتمام پروژه پروژه قابل اعلام نیست.

بر اساس این گزارش، مدرسه دخترانه فردوسی از مدارس تازه تأسیس با گنجایش بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز، در مرکز مسکن مهر شهر پردیس واقع شده، اما به علت نبود نظارت در زیرسازی مدرسه و سستی خاک زیربنا، ساختمان مدرسه دچار رانش شده و هم‌اکنون مدرسه تعطیل شده است.

این در حالی است، که محمد فروتن رئیس سابق آموزش و پرورش پردیس ۲۵ مهر ۱۴۰۱ و در حاشیه بازدید از مدرسه «فردوسی» پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به لحاظ فیزیکی ساختار مدرسه آسیب ندیده، آبگرفتگی نداریم و تخریبی اتفاق نیفتاده تنها مدارس را به دلیل وجود ترک‌های ظاهری و با تاکید بر حفظ ایمنی دانش آموزان تعطیل کردیم.

وی گفته بود: مجموعه‌های سازمان نوسازی، شرکت عمران و نظام مهندسی از مدرسه بازدید کردند و تا زمان اعلام ایمن سازی مدارس از سوی دستگاه‌های یاد شده مدرسه بازگشایی نخواهد شد.

فروتن تاکید کرده بود: بر اساس نظر کارشناسان پس از رفع مشکلات، مدارس تعطیل شده به زودی بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 6226615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha