۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

صادقی مطرح کرد؛

شوراها بازوی کمکی دادگاه‌های صلح هستند

شوراها بازوی کمکی دادگاه‌های صلح هستند

رئیس مرکز حل اختلاف ضمن تشریح قانون جدید شورای‌های حل اختلاف و دادگاه صلح گفت: شوراها برای برقراری سازش بازوی کمکی دادگاه صلح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز حل اختلاف قانون جدید شورای‌های حل اختلاف و دادگاه صلح را تشریح کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: یکی از امتیازات قانون جدید شوراهای حل اختلاف آن است که در دادگاه صلح صلاحیت‌های فراوانی پیش‌بینی شده است. نزدیک ۳۰ صلاحیت در ۱۱ بند ماده ۱۲ مذکور است که مردم می‌توانند با توجه به آن به دادگاه صلح بروند.

صادقی در ادامه گفت: عنوان دادگاه صلح به این دلیل گذاشته شده است که فلسفه وجود این دادگاه آن است که در درجه اول صلح و سازش کند یا به شورا بفرستند و شوراهای این کار را انجام دهند.

وی افزود: امتیاز دادگاه صلح آن است که حتماً باید شوراهایی در کنار شورای حل اختلاف وجود داشته باشند و شوراها بازوی کمکی دادگاه صلح می‌شوند. این امر می‌تواند در تسهیل امور مردم کمک کند و ضمن حفظ وقت و نوبت آن‌ها بدون اینکه پرونده از نوبت خارج شود در شوراها رسیدگی صورت گرفته و سعی می‌کنند صلح و سازش برقرار شود و نتیجه بهتری برای مردم به ارمغان بیاورد.

کد خبر 6226688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha