۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

اشتغال اسمی معادن کردستان ۵۳۴۱ نفر است

اشتغال اسمی معادن کردستان ۵۳۴۱ نفر است

سنندج_معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اشتغال اسمی معادن استان ۵ هزار و ۳۴۱ نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سیفی باغی خانی پیش از ظهر دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در حال حاضر ۳۶۷ پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن استان وجود دارد که ۲۳۰ مورد آن فعال است.

وی افزود: اشتغال اسمی معادن استان کردستان ۵ هزار و ۳۴۱ نفر است اما اشتغال واقعی که در معادن استان ایجاد شده‌اند حدود ۴ هزار و ۹۵۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹ فقره از پروانه‌های معادن استان نیز به دلیل تجهیز در حال آماده سازی هستند و امسال نیز ۹ پروانه بهره برداری صادر شد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در استان ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن صادر شده که این رقم مربوط به سال جاری است.

وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در کردستان

سیفی باغی تصریح کرد: وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در استان کردستان را به لحاظ تنوع مواد معدنی جزو استان‌های برتر کشور قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد وصول حقوق دولتی معادن سال جاری استان ۲۴ هزار میلیارد ریال است که تا پایان مراد ماه ۷۹۴ میلیارد آن وصول شده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته را نیز ۲۰ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال اعلام کرد.

وی ذخیره قطعی معادن استان را ۷۷۸ میلیون تن دانست و اضافه کرد: با فعالیت و صدور پروانه بهره‌برداری برای اکتشاف‌های جدید این میزان به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

کد خبر 6226716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha