۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تولید بیش از ۵۶ هزار تن هلو در چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از ۵۶ هزار تن هلو در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۶ هزار تن تولیدات هلو در استان است که منجر به اشتغال مستقیم بیش از ۲ هزار نفر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر ظهر امروز دوشنبه در آئین آغاز برداشت محصول هلو از باغات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان با بیش از ۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغی، بیش از ۲۶۰ هزار تن تولیدات باغی دارد و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات باغی استان است.

وی افزود: بعد از حوزه آبزیان بخش باغات بیشترین ارزش افزوده را نسبت به میزان تولید و میزان نهاده مصرفی در بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارزش افزوده تولیدات بخش باغبانی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵ هزار نفر باعث شده است این حوزه یکی از زیربخش‌های بسیار فعال در بخش کشاورزی باشد.

برزگر عنوان کرد: در سال‌های گذشته همزمان با توسعه باغات بادام و گردو به شکل کشت تلفیقی در چهارمحال و بختیاری، توسعه باغات هلو نیز در دستور کار قرار گرفت، در سال‌های ابتدایی بعضی از محصولات به صورت تلفیقی کشت شد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ هلو در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد باغات هلو در چهارمحال و بختیاری بارور هستند، بیش از ۵۶ هزار تن تولیدات هلو در استان است که منجر به اشتغال مستقیم بیش از ۲ هزار نفر شده است.

کد خبر 6226743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha