۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان:

بودجه مناطق جنوبی استان تهران ناکافی است

بودجه مناطق جنوبی استان تهران ناکافی است

رباط کریم- نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بودجه مناطق جنوبی استان تهران را ناکافی دانست و بر لزوم بازنگری درتخصیص منابع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته به شهرستان‌های جنوبی استان تهران با نیازهای واقعی این مناطق فاصله زیادی دارد، بر ضرورت اصلاح ردیف‌های بودجه‌ای سال آینده در راستای محرومیت‌زدایی از جنوب غرب استان تهران تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و حمل و نقل، این موارد را از جمله اولویت‌های اصلی این مناطق برشمرد و خواستار افزایش سهم رباط‌کریم، بهارستان و پرند از بودجه عمرانی دولت شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به توزیع ناعادلانه بودجه عمرانی در استان تهران اشاره کرد و گفت: برخلاف تصور عموم، سهم استان تهران از بودجه عمرانی کشور بسیار ناچیز است و تمرکز اصلی بر مناطق شمالی استان قرار دارد، در حالی که بخش عمده‌ای از درآمدهای مالیاتی استان تهران از واحدهای فعال در شهرستان‌های جنوبی استان وصول می‌شود.

قشقاوی گفت: سهم این مناطق از بودجه عمرانی کشور کمتر از ۲ درصد بوده و این تخصیص ناعادلانه درآمدها نیازمند اصلاح و باز توزیع در مناطق محروم استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان ارائه لایحه بودجه، انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه به مطالبات مطرح شده از سوی نماینده مردم رباط‌کریم، بهارستان و پرند توجه جدی کرده و نسبت به افزایش سهم بودجه عمرانی این مناطق اقدام کنند.

کد خبر 6226744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha