۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

بازنگری طرح هادی فضای روستاهای مرکزی را ساماندهی می کند

بازنگری طرح هادی فضای روستاهای مرکزی را ساماندهی می کند

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بازنگری طرح هادی فضای کالبدی روستاها را ساماندهی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی اراک و شازند اظهار کرد: مسیر توسعه شهری شهرستان شازند به سمت روستاها است و با توجه به اینکه فضایی پیش بینی شده برای ساخت طرح‌های مسکونی در روستاها باقی نمانده و ظرفیت پیش بینی شده تکمیل شده است، نیازمند الحاق فضای جدیدی به حریم و بافت این مناطق هستیم.

اسدی افزود: یکی از طرح‌های اثرگذار که زمینه عدالت اجتماعی را در روستاها فراهم می‌کند، اجرای طرح هادی است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرایی می‌شود، گفت: پس از آنکه افق ۱۰ ساله طرح تمام می‌شود و یا اینکه بر اساس نقشه روستا نیاز است نقشه طرح هادی رشد و توسعه یابد از این رو بازنگری طرح هادی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: به منظور ایجاد انگیزه روستاییان به ماندگاری در روستاها فراهم کردن برخی خدمات و زیرساخت‌ها در روستاها ضرورت دارد، افزود: با انجام این زیرساخت‌ها رضایتمندی روستاییان نیز جلب می‌شود.

وی گفت: بازنگری طرح هادی از اقدامات اساسی در جهت ساماندهی فضای کالبدی روستاها، کنترل و نظارت بر ساخت و سازها و ساماندهی مدیریت روستاهای استان است.

اسدی ادامه داد: ساخت و سازها و تخلفات نیز ضرورت و اهمیت بازنگری در طرح‌های هادی روستایی این شهرستان با توجه به افزایش آنها و همچنین سطح مهاجرت به این مناطق را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرایی می‌شود، گفت: پس از آنکه افق ۱۰ ساله طرح تمام می‌شود و یا اینکه بر اساس نقشه روستا نیاز است نقشه طرح هادی رشد و توسعه یابد از این رو بازنگری طرح هادی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

بازنگری طرح هادی فضای روستاهای مرکزی را ساماندهی می کند

بازنگری طرح هادی ۸ روستای شهرستان شازند به تصویب رسید

معاونت توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بازنگری طرح هادی ۸ روستای شهرستان شازند به تصویب رسید.

عباس چاپاری اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی پیشرفت و آبادانی کشور، روستاها هستند که در حوزه تأمین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش تولیدات، طرح هادی روستایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین بازنگری طرح‌های هادی با هدف مهاجرت معکوس، حفظ بافت و تثبیت جمعیت روستایی، فراهم کردن زمینه توسعه و شتاب بخشی به بهسازی سکونت‌گاه‌ها انجام می‌شود.

معاونت توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه بازنگری در طرح‌های هادی در روستاها با جدیت پیگیری شود، گفت: افزایش محدوده روستایی، اجرا و بازنگری طرح هادی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند و این مهم در افرایش رضایتمندی مردم مناطق روستایی گره گشا است.

چاپاری گفت: به استناد بند (ب) ماده ۵۱ قانون برنامه هفتم توسعه کشور در خصوص نحوه بررسی و تصویب طرح هادی و تعیین محدوده روستایی بازنگری روستای خانه میران از توابع شهرستان اراک، طرح هادی بازنگری در ۸ روستای شازند همچون کرک، بهمنی، قوش تپه، خسبیجان، بی اتان سوخته، حاجی آباد، نورآباد و گل زرد" از توابع شهرستان شازند، مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

کد خبر 6226756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha