۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

بررسی ابعاد عملیات منحصربه فرد نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و فریب کاری آمریکا در خصوص غائله جنگ اوکراین از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله غافلگیرکننده نیروهای مسلح یمن صبح روز گذشته با شلیک یک موشک بالستیک که مسافت بیش از ۲ هزار کیلومتر را طی تنها چند دقیقه پیمود باعث شد موجی از وحشت و نگرانی بر سراسر اراضی اشغالی سایه افکند.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه القدس العربی در این خصوص نوشت: جنبش انصارالله یمن بار دیگر رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد. این حمله موشکی منحصر به فرد بعد از حمله موفقیت آمیز یک پهپاد طی هفته‌های گذشته انجام می‌شود. قبل از این ۲ حمله یک عملیات موفقیت آمیز دیگری نیز با همکاری گروه‌های عراقی با استفاده از موشک‌های بالستیک و پهپادها علیه شهر ایلات اشغالی انجام شد. علاوه بر این یک مرکز جاسوسی در اراضی اشغالی از طرح و برنامه یمن برای حمله زمینی با استفاده از مناطقی در سوریه و به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست در واکنش به حمله این رژیم به بندر الحدیده خبر داده است. اهمیت عملیات روز گذشته در این است که یمن نشان داد این نوع از موشک‌های قدرتمند را در اختیار دارد؛ موشک‌هایی که سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند آن را ساقط کنند.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه رأی الیوم در خصوص تحولات منطقه نوشت: محور مقاومت در برابر یک تغییر بزرگ در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی با قدرت حضور پیدا کرده است. رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف خود که در واقع اهداف آمریکا است دست پیدا کند و در مقابل، محور مقاومت در اوج قدرت و توانمندی در کنار در اختیار داشتن سلاح‌های راهبردی دقیق که نقش مهمی در اداره نبرد ایفا می‌کنند ظاهر شده است. تل آویو در این میدان با دیدن شکست خود، دست به انتشار روایت‌های دروغین از عملیات کماندویی در سوریه می‌زند و ایران خیلی زود این ادعاهای دروغین را رسوا کرد.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه سوری الثوره در خصوص اوکراین نوشت: اروپا امروزه تمام سرمایه خود را صرف هزینه‌های نظامی جنگ اوکراین می‌کند. این تحول از زمان پایان جنگ سرد برای نخستین بار انجام می‌شود؛ زمانی که دولت‌های اروپایی بودجه‌های نظامی خود را کاهش داده بودند، اما امروزه دوران جنگ افروزی ها فرا رسیده و آمریکا تلاش می‌کند شهروندان اروپایی و رفاه آنها را فدای رفاه شهروندان آمریکایی کند و دولت‌های اروپایی را در بن بست جنگ با روسیه از طریق اوکراین قرار دهد.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه سوری الوطن در خصوص عملیات یمن نوشت: مانند صبح هفت اکتبر سال گذشته میلادی، صبح روز گذشته ساکنان اراضی اشغالی بازهم با یک زلزله از سمت یمن غافلگیر شدند. موشک بالستیک یمن که جز بخش کوچکی از اسرار آن، منتشر نشده یک موشک عادی نیست بلکه بیانگر آغاز مرحله پنجم از جنگ علیه تل آویو به شمار می‌رود. واکنش صنعاء به تجاوز اسرائیل علیه الحدیده هنوز صورت نگرفته است. این موشک تنها ۱۱ دقیقه برای رسیدن به اراضی اشغالی زمان نیاز دارد پس اگر تعداد زیادی موشک از همین نوع یا انواع پیشرفته‌تر دیگر شلیک شود چه اتفاقی می‌افتد، مضافاً بر اینکه یمن هنوز تمام توانایی‌های خود را نشان نداده است. شلیک این موشک با هدف وارد آوردن خسارات مادی و انسانی به اراضی اشغالی صورت نگرفت بلکه این تنها یک آزمایش بود. البته در این میان آمریکا نیز بسیار نگران است چرا که موشکی که از این مسافت می‌تواند تل آویو را هدف قرار دهد قطعاً می‌تواند مواضع آمریکا در منطقه را نیز نشانه رود.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه المراقب العراقی در این خصوص نوشت: در حالی که اکثر کشورهای عربی و اسلامی به آرمان فلسطین پشت کرده در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه چشم بسته‌اند محور مقاومت در منطقه به حملات و عملیات ویژه خود علیه تل آویو ادامه می‌دهد و لحظه‌ای از عهد و پیمان خود در حمایت از مظلومان عقب نشینی نکرده است. هدف قرار گرفتن تل آویو نشان می‌دهد که دیگر هیچ جای امنی در اراضی اشغالی باقی نمانده است.

موشک مافوق صوتی که معادلات منطقه را برهم زد

روزنامه یمنی المسیره در این خصوص گزارش داد: عملیات موشکی یمن تنها یک خبر گذرا نیست بلکه یک شاخص انقلابی است که در یکی از ایام الله یعنی میلاد پیامبر اکرم (ص) معادلات را بر هم زد. اگر انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن شکل نمی‌گرفت امروز نیز شاهد تحقق این عملیات مبارک و حمایت کشور یمن از ملت مظلوم فلسطین از طریق هدف قرار دادن ناوهای دشمن در دریای سرخ نبودیم. ملت‌های امت اسلامی به چنین تحولی نیاز دارند و دستاوردهای انقلاب یمن باید به این کشورها نیز مخابره شود. همزمان این عملیات با میلاد پیامبر اکرم (ص) بیانگر عمق ارتباط ملت یمن با کتاب خدا و پیامبرش است.

کد خبر 6226773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خلیلی هستم ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      4 0
      سلام ودوردمیفرستم بتمامی رزمندگان اسلام که باجان خودشان اسلام رابیمه کردن وجلوغاسبان حرامزاده ایستاده اند انهابدانندروزانهابسررسیده وانشاالله واعده خداوند محقق خواهدشد
    • ناشناس ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      4 0
      بلطف خداوهمت مسلمین صهیون نابودخواهدشدفقط دست از یاری مردم فلسطین برنداریداز انسانهای خوب کمک بخواهیم
    • امیر IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      3 2
      دم شیرهای یمنی گرم
    • BR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      سلام خدا بخواهد رزمندگان اسلام و سربازان گمنام امام زمان علیه السلام به زودی پیروزی شیرینی‌ را خواهند چشید و نیروهای محور مقاومت رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را شکست خواهند داد .
    • خادم الحسین کرم رضامافی بالانی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      به امید۴۷۷پیروزی رزمندگان اسلام برعلیه کفرجهانی انشاءالله