۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

پاکدل در نشست خبری:

به حضور سرمربی جدید خوشبین هستم/ از جامعه هندبال عذرخواهی می کنم

به حضور سرمربی جدید خوشبین هستم/ از جامعه هندبال عذرخواهی می کنم

رئیس فدراسیون هندبال بعد از معرفی سرمربی جدید تیم ملی کشورمان روند انتخاب این مربی را تشریح کرد و گفت: به حضور سرمربی اسپانیایی در هندبال ایران خوشبین هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل در نشست خبری امروز خود ضمن معرفی سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان را سال آینده پیش رو داریم و بعد از آن بازیهای آسیایی ژاپن و با تاکید وزیر ورزش این تکلیف برای ما بیشتر شده است. همان طور که وعده داده شده بود، کمیته فنی را با هدف انتخاب مربی تشکیل دادیم.

وی افزود: تلاش شد این بار به سمت مربی برویم که به هندبال ما کمک کند. به نظر من الفاظ برای مربی به ما کمک نمی کند بلکه رزومه خوب بیشتر به ما کمک کند. دنبال مربی بودیم که نیازهای هندبال را برطرف کرده و ایرادات ما را برطرف کند. کمیته فنی در این انتخاب به ما کمک کرد و شاخص های زیادی هم اعلام شد.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: انتخاب با عجله می توانست باعث شکست شود به همین دلیل ده شاخص برای ما در الویت قرار گرفت. از جمله رزومه، سبک هندبال، تطبیق فرهنگی، مربی جوان تر، شناخت نسبی مربی نسبت به آسیا، … مد نظر گرفت و در نهایت با چند گزینه وارد مذاکره شدیم. هندبال روز دنیا از شرق اروپا دور شده و به سمت مربیان این حوزه نرفتیم.

پاکدل با بیان اینکه در نهایت به دو گزینه نهایی رسیدیم بیان کرد: با این دو نفر که خواسته ها و شاخص های ما را داشتند مذاکره شد و در نهایت به فرد نهایی رسیدیم.

وی با بیان شرایط و نحوه انتخاب این مربی بیان داشت: قرارداد ما با رافائل دو ساله و با قابلیت تمدید مجدد را دارد. با توجه به اینکه اولین باری که سهمیه جهانی را گرفتیم با این مربی بوده و تنها مقام سومی که در مسابقات قهرمانی آسیا گرفتیم با ایشان بوده است. در تیم قطر هم حضور داشته و چندین قهرمانی باشگاه های آسیا داشته و شناخت خوبی به هندبال ما و آسیا دارند. در لیگ اسپانیا و اروپا رزومه خوبی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف ما یکسان سازی تیم های پایه و بزرگسال است و با توجه به اینکه ایشان یکی از مدرسین فدراسیون جهانی هندبال است، امیدوارم این مربی با همین نگاه توسعه ای بتواند به ما کمک کند.

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: قراردادهای مقطعی ثابت کرد نمی تواند به هندبال ما کمک کند به همین دلیل دوساله این قرارداد بسته شده است. ایشان در بین گزینه ها بهترین بوده و اکثریت شاخص های کمیته فنی را داشتند.

وی ادامه داد: این اولین قرارداد رسمی ایشان با ما هست. شاید قبلاً هم با تیم ملی ایران بوده اما قرارداد رسمی نداشت چرا که با باشگاه ثامن قرارداد داشتند. یکی از دلخوری های ایشان هم این بود که با کمک ایشان سهمیه جهانی گرفتیم اما بعد از کسب سهمیه جهانی از ایران رفت.

وی بیان داشت: ایران دو بار سهمیه جهانی گرفت یک بار با رافائل کاستلو و یک بار هم با مانوئل به دیدارهای جهانی رفتیم.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه در خصوص وضعیت حضور ایشان هم در ایران گفت: این مربی چهار هفته لیگ ایران را خواهند دید و بازیکنان را می بینند و بعد از آن اولین اردوی تدارکاتی برگزار خواهد شد. بعد از آن هم یک اردوی خارجی هم خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه آیا این مربی دستیار خواهد داشت یا نه هم گفت: ایشان بعد از حضور در تیم ملی می تواند دستیار انتخاب کند اما خیلی اعتقادی به حضور دستیار نداشته و نمی خواهد تیم فنی را شلوغ کند. ایشان به محض اینکه وارد ایران شدند در بحث تیم های پایه هم ورود خواهند کرد.

وی در مورد اینکه چرا ایشان از تیم رفته و آیا حضور مجدد وی می تواند بازگشت به عقب باشد هم گفت: بازگشت به عقب نیست ما تجربه بدی با این مربی نداشتیم. ما اولین باری که به مسابقات جهانی رفته و روی سکوی قهرمانی آسیا بودیم با این مربی بوده است. بعد از آن هم که در باشگاه های قطری و اسپانیایی حضور داشته موفق بوده است. خیلی از بازیکنان خوب در باشگاه های آسیا حضور دارند و کسب مقام کار ساده ای نیست.

پاکدل در موردخواسته های خود از این مربی در زمان حضورش درتیم ملی هم گفت: کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا و بعد از آن در بازیهای آسیایی یکی از خواسته ها است. یکی هم یکسان سازی سبک بین تیم های ملی است و اینکه بتواند با یک سبک بتواند به ما کمک کند.

وی در پاسخ به این پرسش که مدتی در تیم ملی شاهد بازیکن سالاری بودیم وامیدواریم این اتفاق دیگر در تیم ملی رخ ندهد شما چه برنامه ای برای این مسئله ای دارید هم گفت: زمانیکه ما تمام اختیارات را به باشگاه ها بدهیم و نقش حاکمیتی فدراسیون به فراموشی سپرده شود قطعاً بازیکن سالاری پیش می آید. این ایراد به رافائل نیست بلکه مدیریتی است. حداقل در مدیریت من به هیچ وجه مدیریت تیم ها به باشگاه ها سپرده نمی شود. در این مدت بازیکن سالاری وجود نداشته و اگر به این سمت برویم کنار گذاشته شده و این مسئله یکی از خطوط قرمز ما می باشد.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد سرمربی خارجی قبلی ایران و رفتن ایشان هم گفت: هنوز هم اعتقاد دارم که انتخاب برای وویویچ انتخاب بدی نبوده است. الان هم قطر این مربی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و این نشان می دهند انتخاب ما غلط نبوده است. از نظر اجتماعی و عاطفی نتوانست آن پیوند را با بازیکنان برقرار کند. اما این مربی چند بازیکن خوب را به تیم ملی آورد. اما به این مربی جوان آقای کاستلو اعتقاد داریم هنوز انگیزه دارد که پیشرفت کند و امیدوارم بتواند افق روشنی برای هندبال ما باشد.

وی ادامه داد: اگر آسیب شناسی شود به دلیل فضای بیرونی و فشارها باعث می شود در ورزش ما مربی ها زود تغییر می کنند. اما برنامه ما این است که تا پایان دو سال ایشان مربی ما خواهند بود. ما الان ایرادات هندبال مان را می شناسیم کمی صبوری می خواهد. من خوشبین هستم که با این مربی مشکلات مان را کم و کمتر کرده و در وهله اول در آسیا و بعد در مسابقات جهانی حاضر شویم.

پاکدل در مورد تیم نوجوانان هم بیان داشت: برای این از سه سال قبل برنامه ریزی خوبی داشتیم و در بین تیم های ملی به اندازه این تیم برنامه نداشتیم. سه تورنمنت خوب رفت و هر آن چیزی که برای موفقیت تیم لازم بود تدارک دیده شد. بازیکنان خوب هم داشتیم. خدا را شکر دو نسل خوب ساخته شد.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد ناکامی تیم های نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: من شکست ها را می پذیرم. اما در بازی برابر عربستان در مسابقات جوانان، اگر آن مشکلات پیش نمی آمد روی سکو بودیم. در مورد نوجوانان یک جای کار اشکال دارد و باید این اشکال را پیدا کنیم. ما چند گل جلو هستیم و در دقایق آخر می بازیم. طرح مسئله شده و طرح دوباره مسئله کار را پیش نمی برد، باید مشکل را حل کرده و جبران کنیم. از جامعه هندبال عذرخواهی می کنم انتظار جامعه هندبال موفقیت این تیم بود اما نشد و تلاش می شود عوامل شکست بررسی شود.

وی تاکید کرد: تنها نقطه امیدواری ما این است که در تمامی پست ها بازیکن جایگزین داریم اما در بزرگسالان این طور نیست و این نشان می دهد در پشتوانه سازی کارهایی که انجام شده می تواند مشکل را رفع و خلا ها را برطرف می کند. این تیم وارد رده جوانان می شوند و رها نخواهند شد. کادر فنی تیم نوجوانان و جوانان با نظر رافائل انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: ما دنبال توجیه نیستم اما باید آن قدر خوب باشیم که اشتباهات داوری مانع ما نباشند. از حالا کار می کنیم تا تیم های نوجوانان و جوانان ما موفق باشند.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد حضور لژیونرها در تیم ملی، هم گفت: این بازیکنان برای هندبال ما زحمات زیادی کشیده اند و روزی افتخار کرده ایم که اینها لژیونرهای ما هستند اما در آن زمان برخی خودشان نیامدند برخی هم با نظر سرمربی انتخاب نشدند. اگر خود لژیونر ها تمایل داشته باشند و در اوج آمادگی باشند در تیم ملی انتخاب می شوند.

کد خبر 6226783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha