۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان بیان کرد؛

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه محصول کشاورزی هلو

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه محصول کشاورزی هلو

سامان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: یکی از موضوعات ضروری، لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه پسماندها، ضایعات و محصول کم شده باغات هلو است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله رئیسی ظهر امروز دوشنبه در آئین آغاز برداشت محصول هلو از باغات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ارقام هلوی تولیدی استان که جنبه تازه خوری دارند عمدتاً ارقام کاردی، زعفرانی و بلخی هستند.

وی افزود: همچنین هلوی انجیری و شلیل در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، رقم غالب باغات هلوی این استان رقم زعفرانی است که غالباً به صورت هسته جدا و دیررس هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: هلوی تولیدی در این استان در کل کشور خصوصاً استان‌های مرکزی و تهران توزیع می‌شود و معمولاً از مردادماه که ارقام زودرس برداشت می‌شود تا نیمه دوم مهرماه که ارقام دیرس برداشت می‌شوند، زمان عرضه هلوی استان است.

رئیسی عنوان کرد: یکی از موضوعات ضروری، لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه پسماندها، ضایعات و محصول کم شده باغات هلو است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از همه سرمایه‌گذاران در حوضه کنسانتره پوره و همچنین صنایع جانبی هسته هلو، سرشاخه‌ها و ضایعات درختی در تولید ماده عالی و بی و کمپوست‌ها برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌شود.

در ادامه سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان، اظهار کرد: از مجموع ۱۸ هزار هکتار باغات سطح شهرستان سامان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به کشت هلو است و عملکرد به صورت میانگین ۱۸ تن در هکتار است.

وی افزود: به صورت تقریباً برداشت ما حدود ۴۰ هزار تن در سال است، با توجه به نوع رقم هلو زودرس، میان‌رس داره و دیررس، برداشت از اواسط مردادماه آغاز می‌شود و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی در باغ هلوی شهرستان سامان به صورت مستقیم ۲ هزار نفر است که در زمان برداشت به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و بیشترین محصول برداشت شده به اکثر نقاط کشور صادر می‌شود.

کد خبر 6226806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha