۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

۸ هزار کلاس درس آماده ورود دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری است

۸ هزار کلاس درس آماده ورود دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آماده شدن ۸ هزار کلاس درس برای ورود دانش آموزان به مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در راستای پروژه مهر، هشت کارگروه تشکیل و از اردیبهشت‌ماه با ارسال بخشنامه و دستورالعمل ثبت نام، مدارس وارد فرآیند آماده شدن برای شروع سال تحصیلی می‌شوند، جهت آماده‌سازی مدارس و کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید، ۸ کارگروه ذیل شورا و ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌ها، شهرداران و در روستاها نیز بخشداران موظف به اجرای پروژه استقبال از مهر هستند تا سال تحصیلی جدید با بهترین کیفیت و فضا آغاز شود.

امیریان با اشاره به اینکه ۸ هزار کلاس درس آماده ورود دانش‌آموزان این استان است بیان داشت: بیش از ۸ هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۱۳۷ مدرسه در سطح استان برای سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند.

وی بیان داشت: ۲میلیون کتاب درس از ۱۰ شهریورماه در سراسر مدارس استان در حال توزیع است و در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول دبستان و روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود.

امیریان عنوان کرد: با افتتاح ۲۷ پروژه حوزه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید در سطح چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۹۱۰ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه کلاسی همه کلاس‌های درس مدارس چهارمحال و بختیاری نوشته شده، همچنین در سامانه سپند تا کنون بیش از ۷ هزار دانش‌آموز استان برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

امیریان یادآور شد: طبق قانون ۳ درصد از لباس‌های تولیدی متعلق به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است، بیش از ۱۲ هزار نیروی آموزشی و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی اداری و خدماتی در آموزش و پرورش این استان مشغول به خدمت هستند.

وی یادآور شد: ۵۴۳ آموزشگاه در طرح شهید عجمیان در مناطق کم‌برخوردار با کمک دانش‌آموزان، نیروهای دانشجویی و دانش‌آموزی بسیج با خرید ۶ میلیارد تومان رنگ توسط اداره‌کل نوسازی مدارس، کلاس‌های درس مدارس شاداب‌سازی و زیباسازی شدند و بیش از ۷ هزار رویه و کفی صندلی به مدارس داده شد.

امیریان عنوان کرد: ۵۰۰۰ بسته لوازم تحریر با حمایت آموزش و پرورش و بنیاد برکت بین مدارس توزیع شد، از اعتبار تخصیص یافته به استان در حوزه محرمیت‌زدایی، ۷۰ میلیارد تومان به مدارس چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد.

پژمان خلفیان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: با بیان اینکه مدارس دولتی به دو گروه عادی و خاص تقسیم می‌شوند، گفت: مدارس دولتی هیچ الزامی برای پرداخت شهریه و یا کمک به مدرسه به جز بیمه و هزینه کتاب ندارند.

هیچ مدرسه دولتی حق ندارد دانش‌آموزی را به جز در موارد خاص اخراج کند

وی با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی حق ندارد دانش‌آموزی را به جز در موارد خاص از جمله مردودی چند باره و… اخراج کند چراکه اخراج ضوابط و قوانین خاصی دارد گفت: مدارس دولتی خاص شامل مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد هستند که به روش‌های گوناگونی از جمله گرفتن آزمون، دانش‌آموزان را جذب می‌کنند، این مدارس آئین‌نامه و مقررات خاص خود را دارند.

خلفیان با اذعان بر اینکه طی سه سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ۱۵ سایت کامپیوتری در مناطق ۱۷ گانه چهارمحال و بختیاری توزیع شد گفت: بیش از سه میلیارد تومان صرف خرید دو دستگاه cnc برای رشته ساخت و تولید که تنها در دو منطقه از استان این رشته وجود دارد، شد.

آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در سامانه شهید محمودوند ثبت شده است

در ادامه نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در سامانه شهید محمودوند ثبت شده و در استان ۵۸۶ نفر است، از این تعداد ۲۳۱ دختر و ۳۵۵ پسر است که از این تعداد ۲۷ نفر در مدارس استان و ۷۰ نفر نیز در پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بازماندگان از تحصیل در سنین ابتدایی شامل مهاجرت به خارج از کشور ۲۱ نفر، کوچ‌نشینی ۲۴ نفر، عدم وجود یا دوری مدرسه پنج نفر و یک کودک نیز مشغول به کار است.

محمودی با بیان اینکه فقر مالی خانواده پنج نفر را از تحصیل دور نگه‌داشت، گفت: همچنین بیماری صعب‌العلاج ۲۶ نفر، کودک استثنایی ۸۶ نفر، کودکان بدسرپرست ۱۸ نفر، مهاجرت داخل کشور ۷۸ نفر، شناسایی نشده ۱۲۰ نفر، اشتباه بودن مشخصات سجلی ۱۳ نفر، ممانعت والدین یک نفر، کوچک بودن جثه و ضعیف بودن ۴۳ نفر، مشکلات فرهنگی ۹ نفر و فوت ۴۹ نفر و سایر موارد نیز ۹ نفر بوده که موجب بازماندن از تحصیل شده است.

نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال به بالا در استان به ۸۹ درصد است

در ادامه یاسر خسروی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ با سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۷.۳۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان، شناسایی، جذب و ثبت‌نام ۹۸ درصد از حجم ابلاغی به استان در دوره‌های سوادآموزی است تصریح کرد: رشد نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال به بالا در استان به ۸۹ درصد و رشد نرخ باسوادی جمعیت ۱۰ سال به بالا به ۸۷.۶ درصد رسیده است.

عنوان کرد: هم‌اکنون نرخ با سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۷.۳۵ درصد است.

کد خبر 6226896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha