۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان خبر داد؛

ثبت‌نام ۸۸۳ قرآن‌آموز لرستانی در طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی کشور

ثبت‌نام ۸۸۳ قرآن‌آموز لرستانی در طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی کشور

خرم‌آباد - رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ثبت‌نام ۸۸۳ قرآن‌آموز این استان در طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سوری در سخنانی، اظهار داشت: در راستای منویات رهبری و با دستور ایشان موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ مطرح شد و در همین خصوص برای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۸۳ قرآن‌آموز لرستانی در این طرح ثبت‌نام کرده و مشمول حفظ یک تا پنج جز قرآن کریم شده‌اند، گفت: از ۳۹ مؤسسه فعال قرآنی استان ۲۵ مؤسسه شرایط احراز ثبت حافظان قرآن برای طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور را داشته‌اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هر حافظ طی آن شهیدی را یار معنوی خود قرار می‌دهد تا از ابتدا تا پایان حفظ قرآن کریم، این مسیر با ارتباط معنوی بین قرآن‌آموز و شهید اختصاصی، هموارتر و پربرکت‌تر شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد شرکت‎کنندگان طرح مذکور در استان به بیش از ۲۰۰۰ نفر برسد.

سوری با اشاره به اینکه نمره حدنصاب قبولی در این طرح ۸۰ از ۱۰۰ است، ادامه داد: بابت حفظ هر جز برای کمک به مؤسسات مجری این طرح سه میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد متعلق به حافظ و ۴۰ درصد به مؤسسه اعطا می‌شود.

کد خبر 6226897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha