۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷

یک نویسنده دفاع مقدس:

راهکار حل مشکلات کشور بررسی تاریخ دفاع مقدس است

راهکار حل مشکلات کشور بررسی تاریخ دفاع مقدس است

یزد- یکی از نویسندگان دفاع مقدس، راهکار حل مشکلات کشور را بررسی همه‌جانبه تاریخ دفاع مقدس ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم میرعظیم در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه اظهار کرد: در سال‌هایی که در حوزه پژوهش و نویسندگی دفاع مقدس کار کرده‌ام به این نتیجه رسیدم که می‌توان این حوزه را یکی از کامل‌ترین حوزه‌ها برای حل مشکلات کشور در بسیاری از زمینه‌ها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مسئله تربیت کودکان و نوجوانان از دغدغه‌های حال حاضر خانواده‌های ایرانی است، افزود: موضوعات متنوع از زندگی شهدا می تواند راهکاری برای مشکلات تربیتی باشد.

نویسنده کتاب های راه رفتنی، فرشته یا آدمی و مادرانه گفت: اخلاق خوب، شوخ طبعی، قانع بودن، مهربانی، احترام به پدر و مادر، قدرشناسی، اهمیت دادن به قول و قرار، نظم و ترتیب، بخشندگی، امانت داری و دلسوزی برخی از خصوصیات بی شمار و ارزنده شهداست که می تواند در قالب خوانش کتاب ها این جوزه به ویژه در کلاس های درسی و برگزاری مسابقات فرهنگی به دانش آموزان یادآوری شود.

میرعظیم ادامه داد: برخی دیگر از خصوصیات بارز شهدا را می توان توجه به حق الناس و کسب نان حلال، انصاف، همت و تلاش، نحوه همسرداری و صله رحم ذکر کرد که با یادآوری آن به خودمان می‌توانیم هم زندگی شخصی و هم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

فعال حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس که چندین کتاب با مصاحبه‌های وی به چاپ رسیده است با بیان نکاتی در مورد تعامل مردم با مسئولان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که باید رفع مشکل آن به بررسی تاریخ دفاع مقدس همت گذاشت نحوه تعامل مردم در آن دوران با دستگاه های اداری است.

وی افزود: انجام کار جهادی و پشتیبانی مردم از دفاع مقدس در حیطه های مختلف، انجام بدون منت کار توسط مسئولان و مانند مردم زندگی کردن آن‌ها نیز می تواند سرلوحه امروز ما باشد و با بررسی چنین مواردی برای رفع مشکلات اداری تلاش کرد.

میرعظیم با بیان این که طی چندین سال فعالیت و بررسی و مطالعه در مورد علل شکست کسب و کارها و یا شروع نشدن بسیاری از فعالیت ها به نکات جالبی رسیده ام گفت: علل شکست‌های اقتصادی را به صورت عمده می توان به عدم درک نیازها و قبول این مسئله که بدون پشتیبانی دستگاه های اداری و داشتن پول و وجود تحریم ها نمی توان کاری انجام داد مرتبط است.

پژوهشگر دفاع مقدس ادامه داد: با بررسی دوران دفاع مقدس در زمینه اقتصادی می توان دریافت که در زمانی که کشور در بدترین حالت ممکن از لحاظ اقتصادی و تحریم ها بود کارهای بزرگی انجام شد که اکنون باعث عدم وابستگی کشور در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

وی افزود: ترویج سبک زندگی شهدا و بررسی دوران دفاع مقدس و درس گرفتن از آن‌ها باید دغدغه تمامی کسانی باشد که برای رشد خانواده و جامعه تلاش می کنند.

کد خبر 6226921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha