۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی؛ در مسیر توسعه گردشگری پایدار

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی؛ در مسیر توسعه گردشگری پایدار

«گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی» به عنوان بزرگترین گروه زنجیره ای خدمات اقامتی و پذیرایی کشور توانسته در دوره جدید با توسعه کمی و کیفی خدمات، در مسیر توسعه گردشگری پایدار گام بردارد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فریبا عباسی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در مهرماه ۱۴۰۲، سکان هدایت گسترده‌ترین شبکه هتلی کشور را برعهده گرفت. قرار گرفتن این دانش آموخته دکتری برنامه ریزی توسعه و مدیریت گردشگری که بیش از این در سمت‌های عضو هیات مدیره، مدیر امور بین‌الملل- روابط عمومی و معاون اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی مشغول به کار بوده در جایگاهی که در سنوات گذشته فقط به مردانی که قالباً تجربه‌ای در صنعت هتلداری نداشتند اتفاقی مثبت و ارزنده بود.

«افزایش درآمد وکاهش هزینه» از اصلی ترین اهداف مشخص شده عباسی در ابتدای راه بود که به نظر با ثبت رکوردهای جدید در حوزه کسب درآمد و افزایش سود عملیاتی این امر به خوبی محقق شده است. همچنین ارایه خدمات نوین، با کیفیت و قابل دسترس برای اقشار مختلف جامعه باعث رضایتمندی خدمات گیرندگان و بخصوص بازنشستگان گردیده است.

بزرگترین گروه زنجیره‌ای خدمات اقامتی و پذیرایی کشور با عنوان تجاری «گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی» با توجه به گستردگی و پراکندگی جغرافیایی واحدهای اقامتی و پذیرایی خود در سراسر کشور (۱۵۸۰ اتاق، ۳۹۵۳ تخت فعال)، توانسته در دوره جدید با توسعه کمی و کیفی خدمات و بهره گیری از نیروی انسانی مجرب، با برداشتن گام‌های مهمی در امر بازسازی و بهسازی هتل‌ها، افزایش درآمد شرکت، نگاه ویژه به معیشت کارکنان از طریق افزایش سطح رفاه کارکنان، جانشین پروری و استفاده از ظرفیت داخلی، انضباط مالی و … دامنه حضور خود را بیش از پیش در کشور گسترش داده و با ورود به عرصه جریان گردشگری بین المللی به معرفی آثار و جاذبه‌های اماکن متنوع فرهنگی پرداخت و در مسیر توسعه گردشگری پایدار گام بردارد.

شرکت سرمایه گذاری هتل‌های جهانگردی ایرانگردی و جهانگردی

شرکت سرمایه گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با نشان گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سال ۱۳۷۹ و پس از سازمان ایرانگردی و جهانگردی تأسیس شد.

این شرکت با دارا بودن بیش ۵۰ هتل، محل اقامتی و پذیرایی درگستره کشور بزرگترین شبکه هتلداری کشور محسوب می‌شود.

نظر به قدمت هتل‌ها (بیش از ۵۰ سال) در سال ۱۴۰۲، بازسازی و بهسازی اماکن اقامتی الویت اول شرکت قرار گرفت.

فعالیت‌هایی نظیر تعمیرات اساسی اتاق‌ها، موتورخانه‌ها، تعمیرنما و سقف هتل‌ها، تعمیر، بازسازی ویلاها و سوئیت‌ها، خرید و نصب تجهیزات صنعتی آشپزخانه، موتورخانه‌ها، خشکشویی و … در بیش از ۱۵ هتل صورت گرفت.

در راستای به روزسانی هتل‌ها، ۲۹ هتل موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شدند و ۱۶ هتل دیگر در فرایند دریافت گواهینامه بوده و به زودی گواهینامه مذکور را دریافت خواهند کرد.

جهت بالا بردن سطح خدمات هتلی بیش از ۴۰۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه همکاران شرکت با موضوعاتی نظیر: پذیرشگری، آشپزی، خانه داری، مرمت و نگهداری ابنیه، مدیریت هزینه، ایمنی و بهداشت، پذیرایی و تشریفات و … برگزار شد، پس از برگزاری این دوره‌ها شاهد افزایش رضایت مندی طبق نظر سنجی انجام شده در هتل‌ها هستیم.

صدای مشتریان، گوش شنوای شرکت

با راه اندازی هتل مانیتورینگ، پس از خروج مسافر از هتل طی پیامکی عملکرد هتل در همه زمینه‌ها و بخشها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، طی جدول ارزیابی زیر، نارضایتی مشتریان کاهش چشمگیر داشته و رضایت مندی در سطح عالی و خوب خصوصاً از عملکرد پذیرشگران افزایش یافته است.

از اولویت‌های در دست اقدام و مهم شرکت می‌توان موارد زیر را برشمرد:

۱) بهسازی و بازسازی هتل‌ها: در شش ماهه اول ۱۴۰۳ نیز تعدادی از هتل‌ها بازسازی و بهسازی شده و این امر به صورت مستمر و پیوسته در شرکت به عنوان یک اصل مهم در حال انجام است.

۲) راه اندازی باشگاه مشتریان: به منظور توجه به مهمانان وفادار و ارائه تخفیف‌های مناسب در زمان پایین بودن ضریب اشغال هتل‌ها به زودی شاهد اجرایی شدن باشگاه مشتریان با هدف جذب مشتری و افزایش درآمد هستیم.

۳) بازاریابی و فروش: عقد تفاهم نامه و قراردادهای گارانتی با شرکت‌ها، نهادها و سازمانها جهت ارائه خدمات اقامتی به پرسنل شرکت‌ها.

۴) سرمایه گذاری و توسعه: استفاده بهینه از فضای هتل‌ها، با کاربری‌هایی نظیر چایخانه، باشگاه

ورزشی و … همچنین ارائه طرح‌های اقامتی در زمین‌های فاقد کاربری شرکت.

از بخش‌های دیگر شرکت می‌توان به دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد.

برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی متنوع به مقاصد گوناگونی نظیر کربلا، مشهد مقدس، زنجان، انزلی، آستارا، ارومیه، سنندج و … در قالب بسته‌های سفر ارزان قیمت و هیجان محور ویژه بازنشستگان و عموم از فعالیت‌های این دفتر است. علاقه‌مندان به صورت حضوری و یا غیر حضوری با مراجعه به سایت دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی می‌توانند از شرایط تورهای گردشگری و نحوه رزرو هتل‌های زیر مجموعه مطلع شوند.

با برنامه ریزی های انجام شده میزان فروش ظرفیت‌های خالی هتل‌ها با تمرکز بر بازاریابی الکترونیکی و تبلیغات در فضای مجازی افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین دفاتر فروش در برخی هتل‌های زیرمجموعه نیز فعال شده و با همکاری کانون‌های بازنشستگی استان‌ها شاهد برگزاری تورهای ویژه بازنشستگان هستیم.

با تلاش همکاران، افزایش رضایتمندی مشتریان و همچنین بازسازی‌های صورت گرفته شاهد رشد ورودی و ضریب اشغال هتل‌ها افزایش درآمد هستیم.

میزبانی به وسعت ایران؛ منتظر حضورتان در هتل‌های گروه ایرانگردی و جهانگردی هستیم.

کد خبر 6226922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha