۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت روایتگری آسیب‌های ناشی از اعتیاد/نسل جدید پای کار ارزش‌ها

ضرورت روایتگری آسیب‌های ناشی از اعتیاد/نسل جدید پای کار ارزش‌ها

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و یا مقابله با آن نقل تجربیات و سرگذشت‌ها می‌تواند برای افراد موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی ظهر دوشنبه در چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از رسول مکرم اسلام (ص) به عنوان فردی دارای خلق عظیم یاد می‌کند که این منش در برخورد با افراد آسیب دیده اجتماعی مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: هر چه میزان تقید انسان به ارزش‌های دینی و احسان و محبت به دیگران بیشتر باشد از آسیب‌ها مصونیت بیشتری خواهد داشت.

سالاری مکی با اشاره به اینکه قرآن کریم به نقل سرگذشت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌ها و عبرت آموزی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و یا مقابله با آن نیز نقل تجربیات و سرگذشت‌ها می‌تواند برای افراد مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: روایتگری در مورد آسیب‌های اعتیاد و خطرات آن با نقل برخی از تجربیات باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد و به ویژه برخی جوانان به اعتیاد به عنوان آسیب نگاه نمی‌کنند، گفت: از این جهت روایتگری آسیب‌های ناشی از اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

سالاری مکی یادآور شد: بدانیم مادر موفق تنها مادری نیست که سه فرزند او تحصیلات عالیه دارند بلکه مادری که با تلاش و کوشش فراوان فرزند خود را از آسیب اجتماعی دور کرده نیز مادر موفق است.

وی با تأکید بر اینکه زیست و سبک زندگی جوان امروز با جوان دهه ۶۰ متفاوت است، گفت: در ترویج ارزش‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید این تفاوت سبک زندگی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حتی سبک زندگی شهید مدافع حرم ما بی شک با زندگی شهید دوران دفاع مقدس تفاوت‌هایی داشته است، اظهار کرد: به نسل امروز بسیار امیدوار هستیم چرا که کنش‌های معنوی و سیاسی آنها بسیار خاص و زیبا است.

کد خبر 6226959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha