۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی:

۱۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

۱۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

بیرجند- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رخسارپور ظهر دوشنبه در مراسم اعزام کاروان تجهیزات آموزشی و پرورشی مدارس استان با عنوان " هدیه شهدا به دانش آموزان"، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای معلم و دانش آموز، شهدای خدمت به ویژه شهید آیت ا… رئیسی، از افتتاح ۴۳ پروژه آموزشی پرورشی و فرهنگی طی مهرماه در نقاط مختلف استان از جمله نقاط مرزی و محروم و شهرستان بیرجند خبر داد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف این اداره کل از سال گذشته تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود که در اقصی نقاط استان بخشی از آن انجام شده بود، گفت: در این راستا از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ پروژه نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده که ۴۳ پروژه مهرماه نیز جزو همین پروژه‌ها است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی افزود: این پروژه‌ها در قالب ۱۱۲ کلاس درس با متراژ ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع به مناسبت بازگشایی مدارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اعزام کاروان تجهیزات آموزشی اشاره و بیان کرد: ارزش این تجهیزات حدود ۶۰ میلیارد تومان است که در قالب ۳۵ خودرو شامل تجهیزات تخصصی مورد نیاز هنرستان‌ها است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان، سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی را هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای خواند و گفت: تحصیل دانش آموزان در این رشته‌ها نیازمند تجهیزات تخصصی مرتبط است.

به گفته وی طی یک سال گذشته احداث ۴ مجتمع آموزشی بر اساس معماری اسلامی طراحی شده و طراحی اولین مجتمع هنرستان بزرگ فرش بیرجند به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بخش اعظمی از پیشرفت‌های کشور به حوزه تربیتی، تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شرایط سختی در نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان نظام بر ما تحمیل شد اما به رغم همه این نامهربانی‌ها شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در سطح کشور هستیم.

محمد رضا طالبی با بیان اینکه بخش اعظمی از پیشرفت‌ها به حوزه تربیتی، تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد، ادامه داد: برای پیشرفت خوب باید امکانات و فضای خوبی برای دانش آموزان فراهم کنیم چرا که دانش آموز در صورت داشتن تجهیزات و فضای آموزشی خوب با آرامش روحی و روانی می‌تواند به تحصیلات خود ادامه دهد و مدارج خوبی را طی کند.

کد خبر 6227005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha