۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان خبر داد؛

هزینه‌کرد سالانه ۸ هزار میلیارد تومان برای تغذیه در دانشگاه‌ها

هزینه‌کرد سالانه ۸ هزار میلیارد تومان برای تغذیه در دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: سالانه بالای ۸ هزار میلیارد تومان برای تغذیه در دانشگاه ها هزینه می شود اما باز هم نارضایتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین امامعلی پور امروز در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی در دانشگاه تهران گفت: سالانه بالای ۸ هزار میلیارد تومان برای تغذیه در دانشگاه‌ها هزینه می‌شود اما باز هم نارضایتی وجود دارد و این‌نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان افزود: از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ کار خوبی در این حوزه رخ داد مثل رتبه بندی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و توسعه رستوران مکمل که اکنون مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ روی الگوی نوین تغذیه تمرکز کردیم و فاز مطالعاتی را در این خصوص آغاز کردیم که امیدواریم ادامه یابد. ۲۰ درصد بودجه آموزش عالی صرف تغذیه می‌شود که می‌شود آن را کاهش داد.

امامعلی پور بیان کرد: دانشگاه بیشتر مشغول خوابگاه و تغذیه است تا آموزش و پژوهش. سهم دانشجو از تغذیه آموزش عالی فقط ۱۰ درصد است مابقی از جیب آموزش عالی هزینه می‌شود. رستوران‌های مکمل یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل چالش، تغذیه دانشجویی است.

وی افزود: بخش زیادی از دانشگاه‌ها به سمت رستوران مکمل حرکت کرده اند. صندوق رفاه آئین نامه تغذیه تدوین کرده است. چندین راه حل وجود دارد که بحث تغذیه دانشجویی را مدیریت کرد. هدفمند نبودن یارانه تغذیه از دیگر مشکلات حوزه تغذیه است.

کد خبر 6227046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha