۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹

با حضور رئیس سازمان سینمایی؛

یک مجموعه سینمایی جدیدافتتاح شد/واگذاری امتیاز تهیه‌کنندگی استانی

یک مجموعه سینمایی جدیدافتتاح شد/واگذاری امتیاز تهیه‌کنندگی استانی

مجموعه سینمایی آرش مال در شهرستان بندرانزلی با حضور رئیس سازمان سینمایی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، افتتاح مجموعه سینمایی آرش مال در شهرستان بندرانزلی و حضور در مراسم افتتاح جشن مهر سینما در استان گیلان و شهر رشت از جمله برنامه های رئیس سازمان سینمایی و هیات همراه به استان گیلان است.

محمد خزاعی به بهانه افتتاح مجموعه سینمایی آرش مال در شهرستان بندرانزلی در جمع هنرمندان و سینماگران استان گیلان در تالار مرکزی شهر رشت گفت: از حضور مدیران ارشد فرهنگی و اجتماعی استان به ویژه حضور امام جمعه شهرستان رودبار، اعضای شورای شهر در این جمع سینمایی و هنری قدردانی می‌کنم چرا که این همنشینی و همدلی با جامعه هنری و سینمایی ارزشمند است‌

به گفته وی استان گیلان در میان استان‌های کشور از بیشترین چهره‌های سینمایی برخوردار است و این سطح از سرمایه انسانی و نیروی خلاق هنری مغتنم و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: بر اساس قولی که بنده در سفر استانی به شما عزیزان داده بودم در خصوص واگذاری امتیاز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی به هنرمندان استانی و بومی، خوشبختانه این طرح عملیاتی شده و امروز در استان شما ۲ هنرمند در حال تهیه و تولید فیلم هستند.

وی با اشاره به رشد ۶۷ درصدی توسعه زیرساخت در استان گیلان در سه ساله اخیر اضافه کرد: امروز سه سالن سینمایی در شهرستان بندرانزلی افتتاح می‌شود و با احتساب این سه سالن، مجموع سالن‌های استان گیلان از ۹ به ۱۵ سالن رسیده و چهار سالن دیگر هم در روند کار قرار گرفته است.

خزاعی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برای توسعه فرهنگ و هنر استان عنوان کرد: شایسته می‌دانم از زحمات آقای طاهری مدیرکل و معاونان و همکاران‌شان قدردانی کنم. به شخصه شاهد پیگیری‌ها و جلسات جدی ایشان برای توسعه و رونق سینماها و حمایت از فیلمسازان و سینماگران استان بوده‌ام.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت جهش‌های بسیار خوبی در کشور رقم خورده است، ادامه داد: سینما از اتمسفر ورشکستگی و تعطیلی در سال ۱۴۰۰ به رشد و رونق امروز رسیده است و این را مرهون همدلی و هم‌افزایی همه خانواده سینما و مدیران فرهنگی و اجتماعی کشور می‌دانیم.

در شرایط کنونی اقتصاد سینما به تراز مطلوب و رشد رضایت‌بخشی رسیده است و این مساله را مرهون آثار اجتماعی، کمدی، کودک و پویانمایی و دفاع مقدس هستیم و امروز که اقتصاد سینما جان دوباره گرفته است، جا دارد در همه گونه‌ها و مسائل و موضوعات جدی‌تر فرهنگی و سینمایی متمرکزتر شویم.

وی اظهار کرد: در این دوره نگاه به استان‌ها در سازمان سینمایی، نگاهی ویژه و جدی بوده است و اکنون، پس از سه سال شاهد به بار نشستن و اثرات این نگاه و رویکرد هستیم.

خزاعی یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار ۶ فیلمساز استانی در جشنواره فجر حضور داشته و امسال این تعداد به ۸ تا ۱۰ نفر خواهد رسید. از فیلمسازان اولی معرفی شده برای ورود به عرصه حرفه‌ای سینما بیش از ۷۵ درصد آن، هنرمندان استانی هستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به رشد و ارتقای سینمای کوتاه و فیلمسازان جوان در کشور تصریح کرد: چون با آثار کوتاه و سینمای جوان ارتباط تنگاتنگی دارم شاهدم که نسلی نو و متعهد و صاحب تفکر از راه رسیده است و به زودی، شاهد پوست‌اندازی جریان نوین سینما در کشور خواهیم بود.

محمد خزاعی با اشاره به جایگاه و نقش اهمیت سینماگران استانی و شهرستانی در رشد و ارتقای سینمای ملی تاکید کرد: خوشبختانه بخش بزرگی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حمایت از سینماگران استانی به بار نشسته است و از این پس هم در هر حوزه و جایگاهی که باشم از سینماگران استان‌ها حمایت خواهم کرد.

در این سفر محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی و یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6227059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha