۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

احیای هویت دینی و ملی گیلان ضرورت دارد

احیای هویت دینی و ملی گیلان ضرورت دارد

رشت- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم، گفت: احیای هویت دینی و ملی گیلان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی پور یوسفی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران بازوی توانمند جبهه انقلاب هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پیچیدگی‌های مسائل فرهنگی در استان بیان کرد: در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم و در این حوزه پیچیدگی‌ها و چندوجهی ها وجود دارد.

پور یوسفی با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه اضافه کرد: تزریق امید در جامعه برای تقویت اراده مردم جهت اقدام عملی وظیفه رسانه است.

وی با اشاره به ضرورت الگوسازی در جامعه افزود: الگوسازی محور توسعه و تعالی در جامعه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به وظایف و رسالت مهم رسانه‌ها و خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران در تزریق امید، تقویت اراده مردم و الگوسازی در جامعه نقش آفرین باشند.

پور یوسفی با بیان اینکه احیای مساجد گامی مهم به سوی تمدن سازی نوین اسلامی است، گفت: مسجد باید کانون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود و احیای این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه نگاه تمدنی در فرهنگ سازی تنزل یافته است، افزود: نگاه تمدن سازی نوین اسلامی باید جهانی شود.

زبان هنر اثرگذارترین ابزار تبیین فرهنگی است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ دغدغه و چالش اصلی کشور است، گفت: نخبگان و آحاد جامعه برای حل مساله فرهنگ قیام کنند.

پور یوسفی با بیان اینکه دشمن راهبردهای خود را در میدان پیاده سازی کرده است، اضافه کرد: تیم و جبهه واحدی برای فرهنگ سازی اسلامی شکل نگرفته است البته نباید فعالیت بسیاری از دغدغه مندان فرهنگی را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه زبان هنر اثرگذارترین ابزار تبیین فرهنگی است، افزود: کنشگران هنر و رسانه در راستای احیای هویت دینی و اسلامی شکل بگیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به حضور میلیونی گردشگران به این استان بیان کرد: گیلان به دلیل انباشت اماکن تاریخی، مناظر طبیعی و شخصیت‌های بزرگ به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است.

پور یوسفی با اشاره به راهکارهای احیای هویت در گیلان اضافه کرد: حفظ و صیانت از اماکن و بناهای تاریخی، احیای وقایع و شخصیت‌های تاریخی و مذهبی گیلان منتج به احیای هویت این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه احیای هویت اصیل گیلان ضرورت دارد، افزود: هویت دینی و ملی گیلان باید احیا و مورد واکاوی قرار گیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بیان کرد: مساله فلسطین مقطعی و گذرا نیست و باید تا پایان و نابودی اسرائیل مورد تبیین قرار گیرد.

پور یوسفی با اشاره به اینکه فلسطین مساله جهانی است، گفت: آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل مطالبه جهانی است.

وی از ساخت مستند ریشه‌های رشت خبر داد و افزود: این مجموعه به موضوعاتی چون نهضت جنگل، آیت الله ضیابری، کتابخانه ملی، حرم خواهر امام و دیگر ظرفیت‌های تاریخی رشت می‌پردازد.

کد خبر 6227207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha