۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۳

نماینده ولی فقیه در مازندران:

امانتداری از امانات واقفان مسئولیت مهم است

امانتداری از امانات واقفان مسئولیت مهم است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران امانتداری از امانات واقفان را مسئولیت و رسالت مهم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر دوشنبه در جلسه مدیرکل، معاونان و مدیران شهرستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به مناسبت هفته وقف، ضمن عرض تبریک هفته وحدت و سالروز خجسته میلاد امام صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: واقفان کسانی هستند که بخشی از اموال خود را در مسیر خیرخواهی دینی در راه خدا صرف کردند، امانت‌داری درست از امانات واقفین ضرورت دارد.

وی افزود: وقف از دو نظر حق الناس است؛ یکی به‌خاطر موقوفات چه خاص باشد و چه عام و دیگر به‌خاطر واقف که باید در جای درست خرج شود، پس به وقف نباید نزدیک شد به‌جز به راه احسن.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم توجه به سوءاستفاده‌ها در وقف، تصریح کرد: اداره اوقاف باید نگاهش نگاه به خادم باشد، پس کار شما بسیار بزرگ است و قطعاً سوءاستفاده‌کنندگان از شما ناراحت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هم تقوا و هم عفت مالی مورد نیاز است و شجاعت داشته باشد و در مقابل سوءاستفاده کنندگان بایستید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید حق و حقوق وقف را بشناسید و رعایت کنید و جدی گرفتن مسئله، منافاتی با اخلاق ندارد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه آستان ناصرالحق آمل زمین وسیعی دارد، یادآور شد: باید از این زمین وسیع استفاده و درآمدزایی کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: تولیت‌های خاص هم البته اختیارات خودشان را دارند اما باز هم باید نظارتی داشته باشید، فرض کنید سرمایه شخصی خودتان است.

کد خبر 6227216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha