۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۳۲

قائم مقام منابع انسانی قوه قضاییه:

نخبه‌گزینی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد

نخبه‌گزینی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد

ساری- قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه، نخبه گزینی و شناسایی نیروهای کاردان و مستعد برای جبران کمبود نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد افشارنیا در آئین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه کشوری دادگستری مازندران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تشویق قضات شایسته افزود: همکاران قضائی و اداری دستگاه قضائی، شبانه روز و خالصانه در حال تلاش و خدمت به مردم هستند که این تلاش شایسته قدردانی است.

افشارنیا مهمترین سرمایه قوه قضائیه را نیروی انسانی ماهر، متعهد و متخصص عنوان و خاطرنشان کرد: نیل به اهداف پیش بینی شده در سند تحول قضائی نیازمند در اختیار داشتن نیروهای متعهد و کاردان است که این مهم مد نظر ویژه قرار دارد.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، حفظ سرمایه انسانی متعهد را برای دستگاه قضائی بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: ان شاء الله با برنامه ریزی صورت گرفته در دادگستری‌های سراسر کشور تا سال ۱۴۰۵، به اهداف پیش بینی شده دست یابیم که این مهم جز با مجاهدت و تلاش همکاران حاصل نخواهد شد.

افشارنیا، فرایند جذب نیروی انسانی در دستگاه قضائی را مهم و حساس دانست و با اشاره به روند جذب در بخش‌های مختلف قوه قضائیه، افزود: با دستور رئیس قوه قضائیه، نخبه گزینی و شناسایی نیروهای کاردان و مستعد نیز جهت جبران کمبود نیروی انسانی در دستور کار اخیر دستگاه قضائی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی در دادگستری‌ها نیز تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مرتبط با مسائل فرهنگی در حفظ و صیانت از همکاران جذب شده دستگاه قضا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

دکتر سید محمد هاشمی مقدم مدیرکل کارگزینی قضات قوه قضائیه نیز در این آئین با تقدیر از خدمات جامعه قضائی و اداری دادگستری مازندران در خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: صبر، تقوا و عمل صالح از سوی خداوند متعال، شایسته اجر و پاداش است که این مهم با توجه به سختی کار در قوه قضائیه و کمبود کادر قضائی و اداری، قطعاً سرلوحه فعالیت کارکنان قضائی و اداری دستگاه قضائی قرار دارد.

کمبود کادر فضایی در مازندران

همچنین رئیس کل دادگستری مازندران در این آئین با اشاره به کمبود کادر قضائی در استان، حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری مازندران را مورد توجه قرار داد و گفت: نوع پرونده‌های موجود در مازندران می‌طلبد اعتبارات مورد نظر برای این استان به صورت ملی و کشوری دیده شود.

عباس پوریانی افزود: با توجه به نوع جرایم و پرونده‌های پیچیده و اختلافات ملکی با عنایت به ارزش بالای زمین‌ها در مازندران، قضاوت در دستگاه قضائی استان بسیار سخت و طاقت فرساست و همکاران قضائی و اداری خالصانه و جهادی در حال خدمت به مردم شریف استان هستند که شایسته تقدیر است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر لزوم حُسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضائی استان تاکید و خاطرنشان کرد: این مهم همواره مورد تاکید مسئولان ارشد قوه قضائیه بوده و در دادگستری استان مازندران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در این آئین، «محمد غلامرضاپور صورتی» و «داریوش گوهر رستمی» به عنوان قضات نمونه کشوری و «سید عبدالله حسینی»، «عباس بشیرنیا»، «علی مهرآرا» و خانم‌ها «نوروزعلی گرجی» و «جهاندیده» به عنوان کارمندان اداری نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ دادگستری استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، مدیرکل کارگزینی قضات و رئیس کل دادگستری مازندران در خاتمه این آئین، ضمن بازدید از معاونت منابع انسانی دادگستری مازندران با همکاران این معاونت دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر 6227223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha