۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵

رییس اداره تعاون محمودآباد:

تامین نیروی کار مشکل واحدهای تولیدی محمودآباد است

تامین نیروی کار مشکل واحدهای تولیدی محمودآباد است

محمودآباد- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمودآباد با اشاره به فعالیت ۸۰ واحد تولیدی فعال، تامین نیروی کار را مشکل جدی دانست.

محمد عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این شهرستان با خط ساحلی تماشایی خود یکی از کلان شهرهای استان مازندران به شمار می‌رود، اظهار داشت: محمودآباد دارای دو بخش سرخ‌رود و مرکزی بوده و اقتصاد آن مبتنی بر گردشگری، کشاورزی، ماهیگیری، سرمایه‌گزاری و صنعت است.

وی افزود: این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی با موقعیت خوب مکانی، از شهرک‌های صنعتی فعال با بیش از ۸۰ واحد تولیدی دارای برند در غرب استان محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمودآباد گفت: واحدهای کارگری این شهرستان مشکل جدی در تأمین نیروی کار دارند بنابراین از جویندگان کار درخواست می‌شود جهت اشتغال و بکارگماری در شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی به مراکز کاریابی مراجعه کنند.

عیسی‌زاده عمده‌ترین برنامه‌های اجرایی در این شهرستان را ثبت ۱۷۰۷ تعهد اشتغال در سامانه ملی رصد در سال ۱۴۰۲ (۱۱۷ درصد تحقق) دانست و افزود: همچنین ثبت ۴۸۰ تعهد اشتغال در سامانه رصد تا پایان مرداد ۱۴۰۳ که هم اکنون رتبه دوم استانی را داریم، جذب اعتبار به مبلغ ۶۲۳ میلیون و ۹۴۲ ریال از سر فصل‌های مختلف قانون بودجه در سال گذشته است.

وی فعال بودن بیش از ۲۰۸ تعاونی فعال، ثبت آرا سازشی مراجع حل اختلاف به تعداد ۲۶۵ (۸۵ درصد سازش) و کاهش مدت زمان رسیدگی، بازدید از واحدهای کارگری بیش از ۱۲۰ مورد توسط ریاست اداره در ۱۰ ماه، در ۹ ماه نشست با بیش از ۶۰ تشکل‌های صنفی و تعاون گران و برگزاری میز خدمت و ملاقات چهره به چهره با مردم به صورت هفتگی و محلات، مساجد و مصلی محمودآباد و سرخ‌رود در روز جمعه را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمودآباد در خصوص اقدامات دیگر در این شهرستان تصریح کرد: ایجاد کانال‌ها و گروهای ارتباطی با بیش از هزار عضو و نشست خبری با رسانه‌ها و نشریات شهرستان، برگزاری جلسات متعدد گروه‌های کاری، اقتصادی، رفع موانع تولید، شورای هماهنگی رفاه و… با شرکای اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی اجتماعی در شهرک صنعتی و دیگر واحدهای تولیدی شهرستان و برگزاری مسابقات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری همایش، مراسم تجلیل خصوصاً در هفته کار وکارگر، هفته دولت، هفته تعاون، دهه مبارک فجر، تقویت همکاری و تعامل با فرمانداری و دستگاه‌های شهرستان، ساماندهی عرضه و تقاضای نیروی کار با همکاری کاریابی‌ها و توجه به بهبود محیط کسب و کار و تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام با کمک دستگاه‌های مرتبط از دیگر اقدامات است.

عیسی‌زاده یادآور شد: اجرای چند برنامه فرهنگی و اقتصادی، مسابقات ورزشی و علمی، همایش تجلیل از کارکنان نمونه و بازدید از واحدها و نشست با مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تعاون گران از جمله برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند با ترویج کارآفرینی، تأمین سرمایه و اعتبار و ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مهمی در تولید، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشند، از این رو توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در سال جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار این اداره قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمودآباد در پایان معرفی و تجلیل از تعاونی‌های برتر، نشست هم اندیشی با تعاونی برتر و دیدار با تعاون گران و فعالان حوزه تعاون، عطر افشانی گلزار شهدا و حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدای تعاون، افتتاح چندین طرح تعاونی و بازدید و حضور در جمع اعضای شرکت‌های تعاونی، نشست همفکری مسئولان و تعاون گران، برگزاری برنامه‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و دیدار با اصحاب رسانه را از جمله برنامه‌های هفته تعاون اعلام کرد.

کد خبر 6227285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha