۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۳۴

امت احمد(ص)۵۹؛

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

سنندج-امروز و در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم مردم استان کردستان با برگزاری مهمانی امت احمد برای دومین سال متوالی سنگ تمام گذاشتند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امروز نه دوربینی توانایی ثبت جلوه‌های زیبای این مهمانی بزرگ را داشت و نه قلمی توانایی نگارش این همه شور و شوق مردمی را.

امروز مردم کردستان سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که مریدان واقعی اهل بیت (ع) هستند در این مهمانی هرکس با هر دین و مذهبی و با هر سن و سالی در پیاده راه فردوسی جمع شده است تا نشان دهد که میلاد نبی مکرم اسلام تا چه اندازه مهم است.

سنندج امروز مملو از جمعیتی شده که بدون هیچ تعصب قومی و مذهبی و فقط به عشق رسول‌الله و خاندان نبوت کنار هم قرار گرفته‌اند.

امروز در این مهمانی با شکوه هیچکس کارت دعوت نداشت و همه و همه از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و یا بنرهای نصب شده در سطح خیابان‌ها، معابر و میادین برای حضور دعوت شده‌اند.

در این مهمانی با شکوه عاشقان و شیفتگان پیامبر خوبی‌ها و رحمت با شور و شوقی وصف ناشدنی و پوشیدن لباس‌های رنگارنگ کردی از شهرهای دور و نزدیک حضور دارند و جلوه‌ای از اتحاد بین شیعه و سنی را رقم زده‌اند.

ایجاد غرفه‌های مختلف از اول خیابان فردوسی و پذیرایی از مردم با چای و شربت و همچنین غذای گرم، راه‌اندازی وسایل بازی برای کودکان و برپایی ایستگاه نقاشی شور و حال بیشتری بویژه در میان کودکان ایجاد کرد.

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

حضور بیش از ۱۰۰ غرفه مردمی در مهمانی امت احمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ غرفه مردمی در مهمانی امت احمد (ص) حضور دارند و از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی افزود: از ماه گذشته برنامه ریزی لازم برای برگزاری برنامه‌های هفته وحدت انجام شد و امروز شاهد برگزاری این جشن با شکوه هستیم.

وی اضافه کرد: علیرغم هجمه‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه این مراسم در سال گذشته و امسال شاهد حضور پرشور مردم هستیم و در این مراسم تشکل‌های مردمی به خوبی پای کار آمده‌اند تا غرفه‌های مختلفی را برای خدمت به مردم در این جشن برپا کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: حداقل میزان پذیرایی و خدمت رسانی هر غرفه پنج هزار نفر است و البته این میزان همچنان در حال افزایش است.

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

مهمانی امت احمد موجب وحدت هرچه بیشتر مسلمانان شد

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: درود به مردم غیور کردستان به سرزمین وحدت و اتحاد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: این مراسم دومین سال است که در کردستان برگزار می‌شود و این جشن را اول به مردم کردستان و بعد به تمام مهمانان استان تبریک می‌گویم.

استاندار کردستان عنوان کرد: این جشن برای مردم کردستان مهم است و در این جشن تمام جهان باید غیور بودن این مردم را بشناسند، حقیقت مردم کردستان این است.

زارعی‌کوشا گفت: مردم سنندج در این میدان حضور یافتند و اینجا میدان عمل آنها است همه مردم سنندج را از این مراسم بشناسند.

وی اذعان کرد: افتخار من این است که دوره پایان خدمت و نوکری من در کردستان با برگزاری این جشن مصادف شد و برای استاندار کردستان آرزوی موفقیت دارم و اینکه ایشان به حمایت شما مردم نیاز دارد.

بیجاری‌ها با آش‌های سنتی خود به مهمانی امت احمد آمدند

امروز همزمان با جشن بزرگ امت احمد بانوان بیجاری با پخت غذاهای محلی خود به این مهمانی آمدند تا عشق و علاقه خود را به امام مهربانی‌ها نشان دهند.

امروز روز میلاد امام مهربانی‌ها است، پیامبری که معنای خوبی و محبت است و مردم استان ولایتمدار آمده‌اند تا نشان دهند که دل در گرو عشق محمدی دارند.

یکی از غرفه‌های دیار گروس، غرفه پخت غذای های سنتی است که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفته است.

مسئول موکب فاطمه سلماء در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز در این غرفه بیش از ۱۰ بانوی بیجاری مشغل به پخت غذاهای سنتی هستند و همه و همه به عشق پیامبر خوبی‌ها حضور دارند.

زهرا موسوی افزود: در این غرفه دو نوع آش دوغ و آش پرش که که از آش‌های سنتی و قدیمی بیجار است پخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات این غرفه حلوای پرش که است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و شیرینی این حلوا با شیره انگور است.

این بانوی بیجاری گفت: جشن بزرگ امت احمد به دشمنان نشان دارد که مردم کردستان همواره پشتیبان نظام و اسلام هستند و با حضور خود در این مراسم خاری در چشم دشمنان شدند.

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

امروز زن و مرد، شیعه و سنی در کنار هم و برادرانه و خواهرانه ایستادند تا نشان دهند عشق به پیامبر خوبی‌ها در این دیار جریان دارد و اتحاد که مهمترین رکن وحدت مسلمانان است در این مهمانی بیش از پیش جریان دارد.

غرفه مادران مقاومت نیز در این مراسم برپا شد تا معرف مادرانی مقاوم و توانمند کشوری باشند.

امروز همه پای کار بودند تا جشنی بیافرینند به وصعت دل‌های همدل و همراه مردمان این دیار.

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

دیگ‌هایی که به شوق میلاد پیامبر بارگذاشته شدند

میلاد نبی مکرم اسلام سراسر نور و رحمت است و امروز دیگ‌های نذری به شوق میلاد پیامبر رحمت بار گذاشته شد.

یکی از جلوه‌های زیبای مهمانی امت احمد پخت آش و حلیم نذری است که توسط جوانان انجام شد.

مسئول موکب دلدادگان ولایت شهرستان دلبران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز به شوق میلاد پیامبر خدا جمع شده ایم تا سهم کوچکی در این مهمانی داشته باشیم.

حجت الله سعادتمند افزود: امروز تعداد دو دیگ حلیم پخت می‌شود و از سه هزار نفر پذیرایی انجام شد.

وی ادامه داد: در این غرفه ده نفر که متشکل از جوانان هستند مشغول خدمت رسانی به میهمانان جشن بزرگ نبی مکرم اسلام هستند.

توزیع بیش از دو هزار پرس غذا در غرفه الزهرا شهرستان قروه

همزمان با مهمانی بزرگ امت احمد به همت غرفه الزهرا بیش از دو هزار پرس غذا در بین مردم حاضر در مهمانی توزیع شد. مسئول غرفه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش و همت جمعی از بانوان قروه ای غرفه پذیرایی و فرهنگی برپا شده است.

سنگ تمام کردستانی‌ها/امروز همه میهمان جشن پیامبر رحمت هستند

مدینه اعتماد افزود: تا کنون بیش از دو هزار پرس غذای گرم در بین مردم حاضر در جشن توزیع شده است و سپس پخش شربت انجام شد.

وی ادامه داد: در این غرفه برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شود و به کودکانی که با موضوع وحدت نقاشی می کشند جوایزی اهدا شد.

اعتماد خاطر نشان کرد: مسابقات کودکانه نیز اجرا می‌شود و به افراد برگزیده هدایای اهدا شد.

آری عشق به نبی مکرم اسلام در سرزمین مجاهدت‌های خاموش تمام نشدنی است و این را امروز مردم کردستان بار دیگر به تمام جهانیان نشان دادند.

مهمانی باشکوه امت احمد تا پاسی از شب ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم تا پایان حضور دارند و از برنامه‌های مختلف آن از جمله شعبده بازی، نمایش‌های طنز، دف نوازی و مولودی خوانی لذت بردند.

کد خبر 6227406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha