۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۵۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

کاشت و برداشت مکانیزه نخود برای اولین‌بار در دلفان

کاشت و برداشت مکانیزه نخود برای اولین‌بار در دلفان

خرم‌آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت، داشت و برداشت مکانیزه محصول نخود برای اولین‌بار و به‌صورت پایلوت کشوری در شهرستان دلفان خبر داد.

جهان‌بخش دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: برای اولین‌بار در استان لرستان مقرر شده که کاشت، داشت و برداشت محصول نخود در شهرستان دلفان به‌صورت مکانیزه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان دلفان دراین‌رابطه به‌عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است، عنوان کرد: این امر یک فرصت بسیار استثنایی است که در اختیار کشاورزان لرستانی و به‌خصوص کشاورزان شهرستان دلفان قرار داده شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: برای عملیاتی‌شدن این طرح نیز اعتبار ویژه و ملی به نام شهرستان دلفان قرار است که اختصاص پیدا کند.

دولتشاه با بیان اینکه در سال زراعی آینده این طرح را در شهرستان دلفان عملیاتی خواهیم کرد، گفت: توصیه ما به کشاورزان عزیز این است که حتماً از کشت پاییزه و انتظاری نخود و ارقام اصلاح شده «پابلند» به‌صورت مکانیزه و با ردیف‌کارهایی که در اختیارشان هست، استفاده کنند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت‌گرفته، کاشت، داشت و برداشت محصول نخود در شهرستان دلفان به‌صورت مکانیزه باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه برداشت سنتی نخود کار بسیار با مشقتی است، عنوان کرد: همین عامل باعث شده که سطح زیر کشت نخود ما کاهش پیدا کند و تناوب که یک رکن اصلی و اساسی در کشاورزی است رد خیلی از نقاط استان رعایت نشود.

دولتشاه، تصریح کرد: کاهش آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز، افزایش حاصلخیزی خاک، پایداری در تولید از جمله مزایای رعایت تناوب در حوزه کشاورزی به شمار می‌آید.

کد خبر 6227437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha