۲۵۰ افسر اوکراینی برای آموزش ساخت پهپاد وارد ادلب سوریه شدند

۲۵۰ افسر اوکراینی برای آموزش ساخت پهپاد وارد ادلب سوریه شدند

منابع آگاه اعلام کردند که مربیان و افسران نظامی ارتش اوکراین به منظور آموزش ساخت و نوسازی پهپاد به عناصر تروریستی «هیئت تحریرالشام» وارد استان ادلب سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که نزدیک به ۲۵۰ کارشناس نظامی اوکراینی به منظور آموزش ساخت و نوسازی پهپاد به عناصر گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» وارد استان ادلب در شمال سوریه شدند.

وی دراین‌باره تشریح کرد: اطلاعات تأییدشده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد کارشناسان و مربیان نظامی اوکراینی که وارد ادلب شده‌اند به ۲۵۰ نفر رسیده که هم‌اکنون برای آموزش تولید پهپاد بین چند کارگاه‌ها و تأسیسات تولیدی درشهر ادلب و اطراف منطقه جسر الشغور پخش شده‌اند.

منبع آگاه اسپوتنیک همچنین افزود که «ارتش اوکراین در حال آموزش شبه نظامیان وابسته به حزب اسلامی ترکستان تحت فرماندهی هیئت تحریر الشام است تا محرمانه‌بودن استفاده از پهپادها و فناوری ها را افزایش داده و توانایی افزایش سرعت، تصویربرداری و هدف‌گیری پهپادها را توسعه دهند.»

این منبع آگاه سوری با بیان اینکه تروریست‌های «هئیت تحریرالشام تجهیزات موردنیاز برای سرهم‌بندی پهپادهای منتقل‌شده به سوریه را از نظامیان اوکراینی دریافت کردند» افزود «بیش از ۲۵۰ پهپاد از طریق دریا و در قالب کالاهای غیرنظامی اقتصادی و بخش‌های یدکی به ادلب سوریه منتقل شده است.

کد خبر 6227508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید مصطفی لنگری ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      26 23
      ایران و جبهه مقاومت هم باید ارتش قانونی سوری را از نظر بهبودی و پدافندی تقویت کند متاسفانه نیرو های مقاومت بی پناه در سوریه رها می شوند و حتی قادر به ساقط کردن هلیکوپتر اسرائیل نیستند چه رسد به هواپیما
      • ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
        0 1
        کل اگر طبیب بودی ... این از همون دسیسه های قدیمی ، پر تکرار و البته کاری غربیها است . برای رو در رو قرار دادن ملتها ، مخصوصا ملتها همسایه از ترفندهای عجیب و غریب استفاده می کنند .
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      23 35
      اینها مگر کمک به تروريسم نیست چرا رسانهای جهان لال هستند ولی برای ما جنجال به وا می کنند انشاءالله روسیه اوکراین را نابود کنه وجهان غرب بهم مشغول شوند ، گر چه سگ زرد برادر شغاله
      • اراد ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
        24 31
        اوکراین منبع بمب بیو لوژیکی هس وتروریست پرور و حیاط خلوت آمریکا بود روسیه اینو ثابت کرد رسانها لالمونی گرفتن مخصوصا وابسته به غرب اوکراین خودش زنگ رو شروع کرد یکماه روس تبارهای مرز نشین رو گرفته بود زیر آتش روسیه چند مرتبه اخطار داد گوش نکردن چون اربابشون اجازه نمیداد روسیه هم ترتیبشو داد اوکراین
    • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      28 18
      همه دروغ است ادلب راهی به دریا ندارد و راه دریایی و سواحل سوریه در کنترل روسها است
      • افشین ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
        12 18
        پرفسور منظورش این نیست که ادلب بندر هست. الان کالا میاد بندر عباس و بعد از راه زمینی میاد مثلا تهران.‌ضمنا این تجهیزات در بندر تخلیه نمیشه که روس‌ها یا سوریها کنترل کنند.‌مثل خیلی ازکالاها قاچاق میشه.‌شما چقدر بخودت زحمت دادی تا کشف کنی دروغ هست؟؟!!!!خخخخخخ
    • افشین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      21 28
      بهترین کار استفاده از منابع اطلاعاتی و بمباران نقطه حضور این تروریست پرورهاست. جنازشون که برگرده اکراین آنوقت میفهمند که نباید غلط اضافی بکنند.
    • الف IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      24 7
      بسمه تعالی خود تروریستها پیش مربیان غربی آموزش دیده اند، بنابرین اوکراینیها نیازی ندارند که برای آموزش به سوریه بروند و این مطالب جنگ روانی جهت انحراف اذهان عمومی است.
    • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      17 3
      یک منبع آگاه که نخواست اسمش فاش بشه ما هم کم کم یاد میگیریم چطور نظرمون رو بیان کنیم
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      15 5
      همه ای این خبر ها بازی سیاسی است. اوکراین خودش گرفتار جنگ با روسیه است. ارتش اوکراین با کمبود نیرو مواجه است. وقتی خبری را می شنویم کمی فکر کنیم این خبر می تواند درست باشد. منطقي است.
    • حمید ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      12 3
      چراهنوز ادلب آزادنشده وتحت نظردولت مرکزی باشه
    • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      3 3
      تنها راه پایان دادن به حضور تروریست ها در سوریه حمله برق آسای محور مقاومت به همراه ارتش سوریه به ادلب هم زمینی و هم از طریق بمباران هوایی به مرکز تجمع تروریستها می‌باشد
      • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
        1 0
        زیاد به خودت فشار نیار
    • حسین خوانساری ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 1
      همین موضوع ثابت میکنه که هزینه و بودجه هنگفت گروه های تروریستی مخالف دولت اسد را آمریکا و متحدانش دارن تامین میکنن که برای ضربه زدن به ایران دست از سوریه و عراق نمیکشن ، یه چیزی بدانید که اول اونا بودن که نزدیک خاک ما شدن و با ترورها و خرابکاری متعدد قصد ضربه داشتن ، برای همین ما مبارزه کردیم